مهدی غیب الهی عصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به توسعه کشت محصول کم آبخواه ،بهره وری بیشتر از آب مجازی و تغییر الگوی کشت توسعه کشت گیاهان دارویی در دستور کار است.
وی زعفران ، نعناع فلفلی، شیرین بیان، به لیمو، شوید و شنبلیله را از جمله محصول گیاهان کم آبخواه ذکر کرد که در طرح توسعه کشت شده است.
غیب الهی پیش بینی کرد: با توجه به ارزش افزوده بالا، کم آبخواه بودن آن و استقبال کشاورزان سطح زیرکشت گیاهان دارویی در سال زراعی آینده در ابرکوه به 350 هکتار برسد.
این مسئول بخش کشاورزی ابرکوه با بیان اینکه توسعه کشت گیاهان کم آبخواه به ویژه دارویی و تغییر الگوی کشت در دستور کار است، تصریح کرد: توسعه کشت‌ گیاهان دارویی نه تنها به منابع آبی منطقه کمک می کند بلکه منبع درآمد مطمئنی هم برای کشاورزان است.
35 درصد اشتغال مردم ابرکوه وابسته به فعالیت‌های کشاورزی ، دامداری و دامپروری است و هشت هزار خانوار از این طریق امرار معاش می‌کنند.
منابع آبی 15 هزار هکتار باغ‌ها و اراضی زراعی ابرکوه 140 میلیون مترمکعب است که ظرف 10 ماه از 662 حلقه چاه‌ و 11 رشته قنات تأمین می‌شود. سالانه 200 هزار تن محصول کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید می‌شود .
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.