به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی شامگاه یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این اجلاس با اشاره به اینکه سالانه برنامه های فرهنگی و مذهبی مختلفی با همکاری مردم و همراهی مسئولان و تشکل ها در یزد برگزار می شود، افزود: باید از فرصت اجلاس برای معرفی استان استفاده کنیم.
وی ادامه داد: همکاری و هم افزایی خوبی در برنامه های مختلف در بین مسئولان و تشکل ها در استان وجود دارد و قطعا شاهد برگزاری مناسب اجلاس در زمان مقرر و بهره گیری مناسب معنوی خواهیم بود.
استاندار یزد تصریح کرد: یزد به عنوان حسینیه ایران تجربه خوبی در برگزاری برنامه های مختلف و عزاداری ها دارد و مشارکت خیران و همکاری اقشار مختلف در این ارتباط ستودنی است.
طالبی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم و دستگاه های مختلف، این اجلاس برای نخستین بار به میزبانی یزد برگزار شود و تبلور ارادت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضرت امام حسین (ع) باشد.
همچنین رئیس مرکز بسیج صدا و سیمای مرکز یزد گفت: همبستگی فرهنگی و مذهبی، ترویج و تقویت گردشگری مذهبی و بازتاب جهانی عزاداری مردم ایران و یزد از اهداف برگزاری اجلاس پرغلامان حسینی است.
محمدمهدی رحمتی افزود:برای برگزاری مناسب اجلاس به همکاری مردم و مسئولان به خصوص مشارکت هیات های مذهبی و تشکل های دینی نیاز است.
وی خاطر نشان کرد: باید از فرصت برگزاری اجلاس برای معرفی بیش از گذشته رسوم مذهبی و فرهنگی ایران به خصوص در باب محرم و عزاداری استفاده کرد.
همچنین مجری صدا و سیمای مرکز یزد گفت: برگزاری اجلاس پیرغلامان و خادمان امام حسین (ع) برای نخستین بار در این شهر فرصتی است که باید مردم مومن این دیار از آن استفاده کنند.
محمدرحمان نظام اسلامی افزود: برگزاری مناسب این اجلاس در سایه همکاری بخش های مختلف و همراهی مسئولان همراه با ثمرات معنوی است که باید بهره گرفت.
هفدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور 800 نفر از پیرغلامان ایران و برخی کشورهای اسلامی اوایل شهریورماه امسال در یکی از حسینیه های شهر یزد به صورت مردمی با همراهی مسئولان برگزار می شود .
استان یزد هزار و 500 هیات مذهبی و 2 هزار و 500 مسجد دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.