به گزارش روز یکشنبه بخشداری ندوشن سید بهروز موسوی افزود: در این جشنواره علاوه بر محصولات لبنی ندوشن فراورده های دامی خاتم و ابرکوه در 30 غرفه عرضه می شود.
وی معرفی محصول لبنی و جاذبه های گردشگری منطقه، تهیه و توزیع غذاهای محلی و معرفی صنایع دستی را از اهداف و فعالیت جانبی جشنواره ذکر کرد.
به گفته بخشداری ندوشن جشنواره به پیشنهاد شورای شهر و با همکاری بخشداری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیریت امور عشایری و سازمان جهاد کشاورزی یزد برگزار می شود.
ندوشن با 380 هزار هکتار مراتع غنی و نیمه غنی، پوشش گیاهی 70 درصد و 40 هزار راس دام، یکی از قطب های دامداری یزد به شمار می رود و بخشی از لبنیات استان را تامین می کند.
نژاد بز ندوشن از گونه‌های نادر و محلی بز ایرانی است که معمولاً با رنگ قرمز شناخته می‌شود و در برابر خشکسالی مقاوم و دارای شیر مغذی و کرک با کیفیت است.
سازمان خوارو بار جهانی ( فائو) نژاد بز ندوشن را به دلیل مقاوم بودن در مقابل خشکسالی و شرایط بد اقلیمی مهمترین نژاد بز ایران معرفی کرده است.
محصولات لبنی ندوشن به دلیل کیفیت بالا معروف است و دارای مشتریان زیادی است و به نقاط مختلف استان و سایر استان ها ارسال می شود.
شهر تاریخی ندوشن در 80 کیلومتری شمال غرب یزد قرار دارد.
بخش ندوشن حدود پنج هزار نفر جمعیت دارد.
6198/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.