به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی محمدرضایی روز چهارشنبه در نشستی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی متنوع قرآنی افزود: در راستای تربیت مربی قرآن برای روستاها تاکنون 30 دوره تربیت معلم قرآن کریم با عنوان طرح آموزشیار برگزار شده است.
وی ادامه داد: حمایت از محفل انس با قرآن کریم در روستاها، توزیع قرآن کریم در قالب طرح نور باران، حمایت از فعالیت‌ های خانه‌های قرآن و غیره از دیگر فعالیت ‌های صورت گرفته در حوزه فعالیت‌های قرآنی در مناطق محروم است.
همچنین مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد با تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه (س) گفت: شخصت آن بانوی بزرگوار که خدمات ارزشمند بسیاری را به نهال نو پای اسلام ارائه کرد مورد غفلت قرار گرفته است.
حجت الاسلام سیدمحمد شریف حسینی کوهستانی با اشاره به تفاهم نامه سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت کشور در خصوص اجرای فعالیت‌های قرآنی در روستاها گفت: فعالیت‌های فرهنگی قرآنی در روستاها باید منطبق با ظرفیت منطقه و جمعیت آن باشد.
در ادامه مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری یزد با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در هر منطقه و محله بیمه کننده آن منطقه و محله است گفت: برکت قرآن در روستاها می‌تواند افراد مهاجر را گرد یک موضوع جمع کند که این گردهم جمع شدن خود برکات بسیار دیگری را به همراه خواهد داشت.
محمود زارع رشکوئیه افزود: شکل گیری پایگاه‌های قرآنی در روستاها می‌تواند در توسعه همه جانبه آن مناطق مفید و دولت از گسترش آنها همکاری و حمایت می کند.
وی بابیان اینکه در حال حاضر 369 روستا دارای شورای اسلامی در استان وجود دارد افزود: جمعیت روستاهای استان 167 هزار نفر است که جمعیت قابل توجهی است.
زارع با اشاره به وجود سرفصل فرهنگی در بودجه دهیاری‌ها گفت: می‌توان فعالیت‌های فرهنگی به ویژه قرآنی روستاها را از همین طریق و همچنین کمک خیران و سایر دستگاه‌ها رونق بخشید.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.