مجید دشتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ظرفیت ذخیره سازی مخازن زمینی و هوایی ذخیره آب آشامیدنی روستایی را حدود چهار هزار مترمکعب ذکر کرد.
وی اظهارداشت: اقدام یادشده با هماهنگی خانه های بهداشت و با اطلاع رسانی قبلی و هماهنگی با بخشداران ، دهیاران ، مردم روستا و با نظارت مسئول کنترل کیفی آبفار انجام شد.
رئیس آبفار ابرکوه اضافه کرد: پارسال با صرف پنج میلیارد ریال هشت کیلومتر شبکه توزیع آب بازسازی شد که نقش بسزایی در جلوگیری از هدر رفت آب داشت.
وی ادامه داد: برای تامین آب شرب مخزن هوایی بتنی با حجم 100 متر مکعب در شهر مهردشت با 6 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه ساخته شد .
دشتی اضافه کرد: با هدف جلوگیری از نوسان فشار آب در شبکه توزیع و استمرار توزیع آن هنگام حوادث و تامین فشار مناسب در شبکه توزیع شهر این مخزن در زمینی به مساحت هزار و 500 مترمربع ساخته شد.
رئیس آب و فاضلاب روستایی ابرکوه تاکید کرد: امسال یک حلقه چاه جدید برای افزایش توان تولید آب شهر مهردشت و روستاهای بخش بهمن حفر و تجهیز می شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار یک مخزن ذخیره جدید برای تامین آب شرب روستای ده عرب به حجم هزار متر مکعب و یک باب مخزن هم با 500 متر مکعب برای تامین آب شرب روستاهای شهر آباد ، هک ، اسدآباد سفلی ، اسد آباد علیا و حسین آباد ساخته می شود.
به گفته دشتی 690 کنتور خراب آب پارسال تعویض و نسبت به استاندارد سازی آنها اقدام شد .
وی بیان کرد: ساخت دیوار حفاظتی در چند نقطه از خطوط انتقال آب شرب روستاها در سال اخیر با هدف حفاظت از خطوط انتقال آب ساخته شد که از بروز وقوع سیلاب های اخیر جلوگیری کرد.
وی تصریح کرد: آب شرب 12 هزار مشترک روستایی از طریق 15حلقه چاه و 2 رشته قنات تامین می شود.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.