سید علی نوروز زاده روز چهار شنبه به خبرنگاران افزود: یکی از رویکردهای اصلی شهرداری، احیا و بازآفرینی بافت فرسوده با هدف ایجاد امید و امنیت در فضایی پر از شور و نشاط زندگی است.
وی بیان کرد: سال های اخیر یکی از برنامه ها که در دستور کار شهرداری و شورای شهر قرار دارد، احیای بافت های تاریخی با همکاری دستگاه های متولی در قالب اقدام جامع مشترک بوده و هست.
شهردار بافق در ادامه بافت تاریخی را میراث گذشتگان دانست و افزود: حفظ و مرمت و بهسازی بافت باعث جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری می شود.
به گفته نوروز زاده پارسال مجموعه تاریخی بازو ( شامل چند اثر) با 1.5میلیارد ریال و با همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرمت شد.
وی یادآور شد: همچنین بازآفرینی میدان خان از سال گذشته شروع شد که تاکنون 1.5 میلیارد ریال هزینه شد و این روند ادامه دارد.
شهردار بافق اضافه کرد: محور تاریخی حاشیه حمام ملامراد با توجه به قدمت و میراث فرهنگی در دستور بازآفرینی ، مرمت، بهسازی و احیای قرار دارد.
به گفته نوروز زاده در تلاش هستیم با همکاری دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی با مدیریت شهرداری، بافت تاریخی بهسازی شود تا رونق و استحکام به بناها باز گردد.
شهردار بافق تاکید کرد: تمام معابر بافت تاریخی در دستور کار قرار دارد و قسمت هایی که در محدوده هدف بازآفرینی است معابر آن اصلاح ،بهسازی، روسازی و آسفالت می شود.
وی اضافه کرد: درآمد شهرداری نسبت به سال های قبل از 10 درصد به 40 درصد افزایش یافت و سایر درآمدها از جمله 2 درصد با کاهش روبرو شد.
همچنین رئیس شورای شهر بافق با بیان اینکه با تجمیع 2 درصد درآمدهای عمرانی و آبادانی، متضرر شدیم، اظهار کرد: مصوب شد که معادن خصوصی و دولتی 2 درصد را پرداخت کنند.
حسن محمدی سه منبع درآمدی شهرداری را ارزش افزوده بر اساس سرانه جمعیت، درصد عمران و آبادانی که از چهار درصد به 2 درصد کاهش یافت و نیز منابع مالی شهرداری ذکر کرد.
وی تصریح کرد: کاهش چهار درصد به 2 درصد مربوط به سال های 81 تا 85 بود، تلاش می شود رقم کنونی به چهار درصد برسد.
رئیس شورای شهر بافق افزود: با رکود ساخت و سازها، درآمد شهرداری کاهش یافت طوری که انجام طرح های عمرانی دچار تغییر شد.
به گفته این عضو شورا، تلاش شهرداری کاهش اتکا به منابع شرکت سنگ آهن و معادن دیگر و ایجاد درآمد پایدار هستیم.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
7543/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.