به گزارش ایرنا، سورنا ستاری عصر سه شنبه در نشست شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان یزد افزود: ورود دولت به محیط کسب و کار رانت ایجاد می کند و افرادی که شایسته نیستند با پول نفت اعتبار به دست می آورند.
وی با بیان اینکه پارک های علم و فناوری، محل زایش کسب و کار هستند، اظهار داشت: پارک، مفهوم فیزیکی ندارد و همه شهر را در بر می گیرد؛ هر کس ایده ای دارد باید بتواند فعالیت کند.
معاون رئیس جمهوری با یادآوری حمایت دولت برای تامین زیرساخت‌ های ایجاد کارخانه و منطقه نوآوری در یزد خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در این حوزه باید توسط شتاب دهنده‌ های بخش خصوصی صورت گیرد تا کارخانه نوآوری به زایشگاهی برای شرکت‌ های دانش بنیان تبدیل شود.
ستاری تصریح کرد: باید همه به این درک برسند که موفقیت و آینده شهرها در بلند مرتبه سازی و برج سازی نیست، بلکه استقرار شرکت‌ های دانش بنیان و فناورانی متضمن آینده است.
وی با بیان اینکه یزد جزو استان‌های توسعه یافته با مزیت رقابت نیروی انسانی است، اظهار داشت: توسعه فناوری و نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در استان در گرو همدلی و هماهنگی همه دستگاه‌ها در یک اکوسیستم است.
ستاری افزود: باوجود اختصاص یک سوم بودجه کشور به آموزش و پژوهش در برهه کنونی نتوانستیم مانند گذشته دانشمند در این حوزه معرفی کنیم که این موضوع به نوع نگاه به فناوری و نوآوری باز می‌گردد.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: به جای توسعه اقتصاد دانش‌ بنیان در کشورمان، کارخانه‌های مختلف به نام صنعت ایجاد کردیم.
وی تصریح کرد: واردات خط تولید از خارج کشور کارخانه است و صنعت نیست؛ صنعت به مهندسانی نیاز دارد که به طراحی و ماشین سازی بپردازند.
معاون رئیس جمهوری با یادآوری مشکلات ناشی از اقتصاد تک قطبی از جمله توقف پیشرفت و بروز ناامنی یادآور شد: بزرگترین خیانت درآمد نفتی، نابود کردن فرهنگ کارآفرینی است.
ستاری افزود: وقتی کشور به درآمدهای نفتی متکی شود و پول بدون زحمت به دست آید، افراد به دنبال نوآوری‌ و فناوری‌های جدید نمی‌ روند و پیشرفت حاصل نمی شود.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه اگر سیستم‌ های سنتی در استارتاپ ها سرمایه گذاری نکنند در آینده بازار خود را از دست می‌ دهند، خاطر نشان کرد: کارخانه و منطقه نوآوری زمینه ساز فرهنگ تلاش در این عرصه است.
در این نشست برخی از اعضای شورای علم و فناوری استان یزد و مدیران شرکت های دانش بنیان به بیان مشکلات مرتبط حوزه فعالیت خود پرداختند و حمایت بیش از پیش دولت از فعالان حوزه علم و فناوری را خواستار شدند.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.