مهدی غیب الهی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با افزود: امسال این میزان سطح زیر کشت بارور شده است .
وی اظهار داشت : با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، توسعه کشت گل محمدی که با شرایط اقلیمی کم آبخواه برخوردار است در برنامه کاری کشاورزان این شهرستان است.
غیب الهی ادامه داد: بخاطر استقبال کشاورزان این شهرستان پیش بینی می شود کاشت این محصول از 15 هکتار به 50 هکتار در سال آینده برسد.
این مسئول کشاورزی خاطر نشان کرد: اسکندر کارگر یکی از باغداران موفق بخش بهمن ، اسفندماه سال گذشته اقدام به ساخت گلستان (گل محمدی ) به مساحت چهار هکتار به روش قلمه‌ کرده است.
وی با اشاره به اینکه توسعه کاشت محصول کم آبخواه از چند سال قبل به دلیل کاهش بارندگی و افت سطح آب‌های زیر زمینی در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد، یاد آور شد: کشت محصول کم آبخواه به ‌ویژه گیاهان دارویی که محصولی زود بازده دارند در اولویت است.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه تاکید کرد : افرادی که متقاضی توسعه و کشت گلستان‌های گل محمدی هستند، جهاد کشاورزی علاوه بر پرداخت وام خود اشتغالی کم‌بهره ، در اجرای کاشت با توزیع نهال یارانه ای با آنها همکاری می کند.
سطح زیر کشت محصول زراعی و باغی ابرکوه 15 هزار هکتار است که سالانه 200 هزار تن محصول کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید می‌شود .
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.