به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی روز شنبه در نخستین نشست ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس در استان افزود: انتخابات مظهر و مهمترین نماد مشارکت مردم در امور است.
وی اضافه کرد: همچنین انتخابات بزرگترین دستاورد افتخار و عرصه فعالیت و ابزار وجود گروه های سیاسی در نظام ایران است.
وی ادامه داد: انتخابات عامل ثبات سیاسی کشور است، وجود آن از تشتت و اختلاف ها جلوگیری می کند.
استاندار یزد با بیان اینکه آغاز زودهنگام فعالیت ستاد انتخابات در برهه کنونی به دلیل اهمیت برگزاری آن است، تاکید کرد: با تدابیر اتخاذ شده، دست اندرکاران امر می توانند با آمادگی بیشتری وارد این عرصه شوند و نباید معطل قوانین جدید در این خصوص باشند.
طالبی، پایبندی به بی طرفی، امانتداری و تلاش برای اعتماد بخشی به جامعه را از جمله ویژگی های دست اندرکاران انتخابات دانست و اظهار داشت: در فرصت باقی مانده تا برگزاری آن باید خلاهای قانونی به خصوص در مصادیق تبلیغات مورد بررسی قرار گیرد.
وی با تاکید بر اهمیت حوزه اطلاع رسانی و نقش رسانه ها و فضای مجازی در ایجاد شرایط سالم برگزاری و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات افزود: تعامل موثر ستاد انتخابات با هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان باید با برگزاری نشست های مشترک در دستور کار قرار گیرد و همکاری ها تقویت شود.
استاندار یزد با یادآوری رتبه نخست مشارکت مردم استان در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ادامه داد: یزد در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی رتبه پنجم کشور را در بخش مشارکت مردمی کسب کرد و باید برای حفظ و ارتقای آن تلاش کرد.
طالبی با بیان اینکه در جانمایی شعبه ها و صندوق های اخذ رای باید بهترین و راحت ترین دسترسی برای مردم فراهم شود، تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی باید حداکثر صرفه جویی در برگزاری انتخابات لحاظ و تا حد امکان از افزایش تعداد شعبه های اخذ رای پرهیز شود.
همچنین سیدمهدی طلایی مقدم دبیر ستاد انتخابات استان یزد با بیان اینکه 820 شعبه اخذ رای در استان برآورد شد، یادآور شد: تاکنون تخلفی مبنی بر تبلیغات زودهنگام انتخابات گزارش نشده است.
در این نشست احکام رئیس، دبیر، مسئولان کمیته ها و اعضای ستاد انتخابات استان توسط استاندار به آنها اعطا شد.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه 1398 برگزار می شود.
یزد دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
شهرستان های یزد و اشکذر یک نماینده، شهرستان اردکان یک نماینده، تفت و میبد یک نماینده ، شهرستان های ابرکوه، خاتم، بهاباد، بافق و مهریز هم یک نماینده دارد.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت و 10 شهرستان دارد.
7532 / 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.