به گزارش ایرنا اباذر غفوری روز جمعه در نشست هم اندیشی شهرداران استان یزد افزود: در زمانی که ارزش‌افزوده، تجمیع و به ‌صورت استانی توزیع ‌شد یکی از شهرهایی که در این زمینه متضرر گردید اردکان است و همین امر موجب بروز مشکلات و معضلات عدیده‌ای برای شهرداری اردکان شد.
وی اضافه کرد: موضوع یک درصد از فروش معادن هنوز بلاتکلیف است و شهرداری‌ها منتظر هستند که از آن بهره‌مند شوند.
غفوری با اشاره به وقوع طوفان در برخی از نقاط استان به‌ ویژه اردکان، اظهار داشت: در این رابطه موضوع بیمه منازل مسکونی مطرح می‌شود که باید راهکاری ارائه شود که بتوان منازل مسکونی را بیمه کرد تا بتوان در زمان بروز حادثه خسارت‌ها جبران شود.
شهردار اردکان گفت: برای ساماندهی، احداث دیوار ساحلی، رفع موانع موجود در رودخانه‌های فصلی شهرها و آزادسازی حریم رودخانه‌ها به اعتبارات بالایی نیاز است که درخواست داریم در این زمینه اعتبار ویژه‌ای دیده شود.
غفوری با بیان اینکه اختیارات قانونی اجرائیات شهرداری موضوعی است که همه شهرداری‌ها با آن درگیر هستند، خاطر نشان کرد: شهرداری‌ها برای اداره بهتر شهر جلو ساخت‌ وسازهای غیرقانونی را می‌گیرند و از تخلفات ساختمانی جلوگیری می‌کنند اما حداقل اختیارات را ندارند و لازم است که با هماهنگی با دادستان‌ها این اختیارات به اجرائیات شهرداری‌ها داده شود که ساخت ‌وسازهای غیرقانونی را تعطیل کنند و جلوی از بین بردن و تخریب باغات را بگیرند.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.