به گزارش ایرنا رقیه کرمانیان روز پنجشنبه با حضور در جمعیت هلال احمر با تبریک روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، به ویژگی ها و توانمندی های جمعیت هلال احمر بعنوان یک نهاد غیردولتی اشاره کرد که می تواند در مناطق مختلف به فعالیت های امدادی و بشردوستانه بپردازد.
وی با تشریح ماموریت های سنگین و خطیر اعضای هلال احمر،علاقمندی و اشتیاق آنها را برای عضویت و حضور در جمعیت یادآور شد و آن را فاکتور مهمی در جهت توانمندی هلال احمر دانست.
این مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری هفتگی نشست کتابخوان در ادارات مختلف، خواندن کتاب و مطالعه مقالات آموزشی را زمینه ساز خدمت رسانی بیشتر عنوان کرد و اظهار داشت: جمعیت هلال احمر این قابلیت را دارد تا در کنار فعالیت های نوع دوستانه خود، ترویج فرهنگ کتابخوانی را نیز متولی شود و آرامش بیشتر را برای جامعه در سایه مطالعه فراهم آورد.
کرمانیان از مجموعه فعالیت های جمعیت هلال احمر اردکان بویژه در ایام عید نوروز تقدیر وتشکر کرد.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی اردکان نیز ضمن تبریک روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اظهار داشت: جمعیت هلال احمر علاوه بر خدمات بسیار ارزنده ای که ارائه می دهد می تواند الگوی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشد.
حسین پایدار با اشاره به برگزاری نشست های کتابخوان بصورت هفتگی در ادارات و مدارس افزود: این طرح کوششی ارزشمند برای گرم نگه داشتن تنور کتاب و کتابخوانی در جامعه است.
وی گفت در نشست کتابخوان بهترین کتابی که توسط فرد یا افرادی خوانده شده معرفی می شود و در نظر داریم این طرح را در مکان های عمومی و پارک ها هم برگزار نماییم.
بخشدار مرکزی اردکان هم ضمن تقدیر از اقدامات انسان دوستانه هلال احمر اردکان، ابراز امیدواری کرد مطالعه برخی کتاب ها بتواند از لحاظ روحی،‌ اضطراب ها و تشویش های ناشی از محیط کار را کاهش و کارکنان یک مجموعه را به آرامش بیشتر برای انجام کار سوق دهد.
رئیس هلال احمر اردکان نیز با تشریح برخی فعالیت های جمعیت، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را به مجموعه کارکنان، نجاتگران، داوطلبان و جوانان عضو جمعیت تبریک گفت و از همراهی داوطلبانه اعضای هلال احمر اردکان در انجام برنامه ها و پیشبرد اهداف تشکر کرد.
جواد کمال آبادی با اشاره به جایگزین شدن فضای مجازی بجای کتاب در حوزه مطالعه، اظهار داشت: ایجاد جاذبه های دیداری و محتوایی در آثار مکتوب می تواند کتاب را به جایگاه اصلی اش برگرداند و از آن, رسانه ای توانمند و تاثیرگذار بسازد.
وی با استقبال از طرح کتابخوان، به تهیه کتب متنوع و ایجاد فضای مطالعه در پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر اردکان جهت استفاده عوامل امدادی کشیک اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود با اجرای ایده کتابخوانی مشترک و جمعی، انگیزه برای مطالعه کارکنان و اعضا مضاعف و علاقمندی آنها به رسانه کتاب افزون شود.
در ادامه این نشست، کتاب 'قوز فکری' به نویسندگی علیرضا راهداری توسط رئیس جمعیت هلال احمر و کتاب های: 'یک دقیقه برای خودم' و 'چه کسی پنیر مرا برداشت' به نویسندگی اسپنسر جانسون توسط اشرف تقدیری کارشناس فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان به حاضران در نشست معرفی شد.
تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی اردکان حدود پنج هزار نفر است و هم‌اکنون 14 باب کتابخانه عمومی در این شهرستان فعال است و 140 هزار نسخه کتاب در مخزن کتابخانه‌ها نگهداری می‌شود.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.