به گزارش ایرنا، امام جمعه مهریز در این جلسه به اهمیت این فریضه الهی از منظر قرآن و روایات اسلامی اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید همانند نماز و روزه در بین مردم اهمیت خاصی داشته باشد.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی افزود: تحقق این واجب الهی مربوط به یک یا 2 نفر نیست و همه مردم باید برای اجرای آن بیش از پیش اقدام کنند.
امام جمعه مهریز خاطر نشان کرد: اگر این فریضه در جامعه اسلامی توسط آحاد مردم مسئولانه انجام شود از بسیاری ناهنجاری ها و آسیب های فرهنگی پیشگیری می شود.
محی الدینی با اشاره به اینکه مهریز، شهرستان گردشگری است به اهمیت توجه به این موضوع به خصوص زمانی که گردشگران داخلی و خارجی وارد منطقه می شوند تاکید کرد.
وی همچنین به انجام امر به معروف و نهی از منکر در مناطق تفریحی و تاریخی با ظرافت خاص توسط مسئولان و مردم برای جلوگیری از هر منکری توصیه کرد.

**ضرورت آموزش همگانی
همچنین دادستان عمومی و انقلاب مهریز گفت: برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید آموزش های لازم و آگاهی بخشی به مردم آن منطقه صورت گیرد.
مهدی حسن پور افزود: شورای امر به معروف و نهی از منکر طبق مقررات یک ظرفیت است که وظایف مختلفی را می تواند انجام دهد و باید مردم و مسئولان همکاری کنند.
وی به اهمیت بهره گیری از تشکل های مردم نهاد و همچنین فعالیت های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی با همکاری بخش های مختلف و دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

**مسئولیت همگانی
همچنین به گفته رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهریز، امر به معروف یک عمل دینی و انقلابی است و فقط مربوط به دستگاه های اجرایی نیست و برای تحقق آن باید همه همکاری کنند.
حجت الاسلام محمدعلی متوسل افزود: اگر این فریضه الهی به نحو مناسب توسط همه مردم و همراهی و حمایت مسئولان اجرا شود موجب پیشگیری از ناهنجاری ها خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: بی توجهی و بی تفاوتی در قبال این فریضه موجب بروز بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی در جامعه و بین جوانان می شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهریز تصریح کرد: شورای امر به معروف و نهی از منکر منطقه باید جلسه های خود را برای برنامه ریزی و اجرای مصوبه های مناسب انجام دهند.
به گفته متوسل بهره گیری از هیات های مذهبی، تشکل های دینی، روحانیون، مساجد، مربیان و معلمان مدارس و رسانه های گروهی نقش مهمی در فرهنگ سازی این واجب الهی دارد.
در این شورا همچنین معاون فرمانداری، جانشین ناحیه مقاومت بسیج و تعدادی از مسئولان بر ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، فرهنگ سازی و آموزش همگانی و فعالیت های ارشادی و تبلیغی تاکید کردند.
مقرر شد جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر بر حسب نیاز با حضور اعضا و میهمانان برگزار شود.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.