به گزارش ایرنا ، محمدعلی طالبی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت پیش آمده برای توسعه صادرات غیرنفتی اظهار داشت: با توجه به صنعتی بودن یزد و تعداد بالای واحدهای تولیدی ، باید تحرک بیشتری در بحث صادرات با نگاه به اینکه ممکن است حتی شرایط این بخش در آینده با موانع جدی‌تری روبرو شود، صورت گیرد.
وی رفع موانع صادرات استان را خواستار شد و افزود: خیلی از مشکلات موجود دست ما نیست ولی برای رفع موانعی که در استان قابل حل است باید سیاستگذاری مناسب با توجه به راه حل های پیشنهادی انجام و در کنار آن تشویق هایی نیز اعمال شود.
استاندار یزد با تقدیر از وضعیت صادرات استان در نخستین ماه سال 98 تصریح کرد: باید تمام تلاش این باشد تا صادرات دچار مشکل نشود و از ظرفیت ایجاد شده نهایت استفاده صورت گیرد.
طالبی همچنین با بیان اینکه قصد تشویق واردات را نداریم گفت: در این حوزه ، بخش خصوصی باید در بحث واردات مواد اولیه هر آنچه می‌توانند تلاش کنند تا در آینده درباره مواد اولیه و قطعات موردنیاز واحدهای تولیدی و صنعتی با مشکل مواجه نشویم.
وی در این دو بخش با تقدیر از مدیرکل گمرک استان یزد اظهار داشت: همکاری و تعامل یک مدیر با بخش خصوصی و قدردانی آنها از این بخش برای ما بسیار ارزشمندتر از تقدیر یک مدیر دولتی از بخش های دیگر است، امیدواریم در سایر بخش ها هم الگو باشد تا مشکلات بهتر و سریع تر حل شود.
رئیس کارگروه توسعه صادرات یزد با تأکید بر لزوم کاهش تصدیرگری دولت گفت: سیاست استان واگذاری حداکثری تصدی ها و فعالیت ها به بخش خصوصی است و مدیران استان هم باید به این موضوع پایند بوده و عمل کنند.
در این جلسه محمدحسین سلمانی مدیرکل گمرک یزد هم از رشد 39 درصدی صادرات استان از نظر ارزش در فرودین سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ، صادرات استان از لحاظ وزنی نیز رشد 44 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
در ادامه مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد از بهره برداری این نمایشگاه تا خرداد ماه و بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: ساخت این پروژه به عنوان یک طرح جامع و کامل و نیز بی نظیر در کشور ، با مکان‌یابی مناسب در طول چند سال در مجاورت کنارگذر یزد کرمان آغاز شد.
مصطفی بوستانی افزود: فعالیت هایی همچون خاک برداری، دیوارکشی، راهسازی و خیابان بندی، ساخت سالن چند منظوره، غرفه‌های ثابت، کافی‌شاپ و سالن پذیرایی برای غرفه‌داران ، نمازخانه، اتاق فرهنگی برای کودکان و نوجوانان انجام شده است.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.