به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدسروش محلاتی شامگاه چهارشنبه در جمع مردم یزد در مسجدروضه محمدیه (حظیره) افزود: اسلام همه را به اعتدال و رعایت ادب در برخورد با دیگران سفارش می کند.
وی ادامه داد: به رغم توصیه های دین و ائمه اطهار (ع) بر دقت در برخورد با دیگران و پرهیز از افراط و تفریط شاهد برخی تملق ها و چاپلوسی ها هستیم که با آموزه های وحیانی فاصله زیاد دارد.
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: اگر به زندگی و اشعار برخی شعرای نامی ایران هم نگاه کنیم این تملق ها و برخوردهای غیر متعارف با صاحبان قدرت در جامعه دیده می شود.
سروش محلاتی تصریح کرد: دین اسلام همگان را به رعایت ادب در برخورد با دیگران بدون بزرگ نمایی و تنها بر اساس واقعیات سفارش می کند و باید همه در مسیر حق حرکت کنیم .
وی به اهمیت ارتباطات اجتماعی در جامعه دینی بر اساس سفارش های مکتب حیات بخش اسلام و سفارش های امامان معصوم (ع) برای رسیدن به کامل حقیقی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا ، برنامه های ماه مبارک رمضان در مسجد روضه محمدیه طبق سال های گذشته اعلام و در این ایام، علاوه بر جزء خوانی قرآن کریم، سخنرانی مذهبی ویژه روزه داران در نظر گرفته شده است.
برنامه های سخنرانی امسال حظیره در بازه زمانی قبل از اذان مغرب و عشا برگزار می شود بدین صورت که از یکساعت قبل از اذان، سخنرانی ها آغاز و تا زمان اقامه نماز ادامه خواهد داشت.
بر این اساس از روز نخست ماه مبارک رمضان حجت الاسلام والمسلمین سروش محلاتی ایراد سخن خواهد کرد؛ سروش محلاتی از پژوهشگران دینی معاصر است که آثار و سخنرانی های مختلفی در حوزه دین وائمه اطهار دارد.
سروش محلاتی هر روز تا روز پانزدهم رمضان در حظیره سخنرانی خواهد داشت.
از شانزدهم ماه مبارک رمضان، حجت الاسلام والمسلمین حسن معزالدینی، سخنران مسجد روضه محمدیه یزد است. معزالدینی از مدرسین حوزه علمیه و امام جمعه موقت یزد است؛ او کتاب و مقالات متعددی در حوزه دین منتشر کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین معزالدینی تا پایان روز بیست و دوم ماه مبارک سخنران حظیره خواهد بود.
از روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه، حجت الاسلام والمسلمین مقدم سخنرانی خواهد کرد.
دکتر مقدم از دانش آموختگان حوزه و دانشگاه است و هم اکنون مسولیتی در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) دارد.
علاوه بر سخنرانی، برنامه جزء خوانی قرآن کریم؛ هرروز بعد از نماز ظهر و عصر با حضور مردم روزه دار و قاریان ممتاز استان برگزار خواهد شد.
برای شب های قدر نیز به سبک سال های گذشته، برنامه ریزی لازم صورت گرفته که اطلاع رسانی خواهد شد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.