معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع‌جرم دادگستری استان یزد گفت: از مجموع شکایات با موضوع توهین، تهدید و ضرب و جرح که به دستگاه قضایی وارد می‌شود تنها 24 یا 25 درصد منجر به محکومیت می‌شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، محمد حسین رحیمی‌زاده در نشست مسئولان قضایی استان یزد اظهار داشت: اکثر شکایات از سر ناآگاهی و عدم اطلاع از شرایط قانونی صورت می‌گیرد که چنانچه برنامه هایی هدفمند در جهت ارتقاء آگاهی‌های عمومی و حقوقی مردم ساخته شود بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به ظرفیت بی بدیل صدا و سیما در برنامه سازی و ارائه پیام های هدفدار پیشگیرانه به مردم، ادامه داد: ارائه آموزش های مستقیم و غیرمستقیم در برنامه‌های پرمخاطب تلوزیونی، ترویج هنجارپذیری و قانون‌مداری در قالب سوژه های جذاب و مخاطب پسند بسیار می تواند راهگشا باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تصریح‌کرد: کار بر روی فرهنگ ترافیک و همچنین بررسی فنی تصادفات و علت شناسائی موضوعات مرتبط و برنامه سازی جذاب در این زمینه از درخواست های دستگاه قضایی است.

وی تأکید کرد: با توجه به پرونده‌هایی که در دستگاه قضایی وجود دارد برای برنامه سازان سوژه‌های خوبی یافت می‌شود که می‌توان از آن در آموزش‌های مستقیم و غیر مستقیم استفاده نمود و این آمادگی در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد  برای تسهیل این امر وجود دارد. 

رحیمی زاده، اشتراک کارهای انجام شده در سایر استانها و بهره گیری از این ظرفیت مشترک را به عنوان پیشنهاد مطرح کرد و بیان داشت: در بسیاری از استانها راجع به موضوعات مختلف تولیدات سمعی و بصری خوبی تهیه و پخش شده است که به نظر می رسد استفاده از این تولیدات هم صرفه جوئی مالی به دنبال دارد و هم از نظر زمان و فرصت شرایط خوبی را دارد.

وی اضافه کرد: آموزش مردم می‌تواند از شکل‌گیری پرونده هایی که پایه و اساس مستندی ندارد جلوگیری کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.