به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، محمد محامدی روز سه شنبه در نشست بررسی مشکلات منطقه شیرکوه که با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد افزود: شهرداری ها و دهیاری های شهرستان، بیشتر وقت و بودجه خود را برای این امر اختصاص می دهند و برای سایر امور زمان و بودجه ای در اختیار ندارند.
وی به حضور گردشگران در مناطق ییلاقی شهرستان در تعطیلات آخر هفته اشاره و یادآور شد: بر اساس بررسی های صورت گرفته شاهد حضور 250 هزار نفر از مرکز استان در روستاهای ییلاقی شهرستان تفت هستیم.
محامدی افزود: بودجه شهرستان بر اساس سرانه جمعیت 45 هزار نفری پرداخت می شود و پرداختی عوارض ارزش افزوده به دهیاری ها هم نسبت به همین جمعیت است و نیاز است با توجه به حضور این جمعیت از مرکز استان در شهرستان نسبت به تخصیص بودجه ای ویژه به شهر تفت تدابیری صورت گیرد.
فرماندار تفت خاطرنشان کرد: شهرداری ها و دهیاری های شهرستان بیشتر وقت و بودجه خود را برای این امر اختصاص می دهند و برای سایر امور زمان و بودجه ای در اختیار ندارند.
وی افزود: در جلسه ساماندهی پسماند در سال گذشته پیشنهاد داده شد تا در طرح جامع پسماند شهر یزد که در دست بررسی است شهر تفت و مناطق پیشکوه هم دیده شود و این پیشنهاد در آن جلسه مصوب شد.
محامدی، شیرکوه را متعلق به کل استان دانست و اظهار داشت : همه دستگاه ها شهرستانی ، استانی وسازمان های مردم نهاد باید برای حفاظت از این سرمایه ، تمام تلاش خود را به کار گیرند .
فرماندار تفت یکی دیگر از چالش های شهرستان را در تعطیلات آخر هفته، تامین آب شرب نام برد و اظهار داشت: در سال گذشته و در فصل تابستان، بیشتر وقت بخشداران شهرستان به مدیریت تامین آب آشامیدنی گذشت و بر اساس آمار، در تعطیلات آخر هفته از مصرف آب آشامیدنی در شهر یزد کاسته و در مناطق ییلاقی شهرستان تفت افزایش چشمگیری داشته است.
محامدی با استقبال از برگزاری این گونه نشست ها با سمن های محیط زیستی پیشنهاد داد: در جلسات بعد چالش های محیط زیستی شهرستان تفت ارائه و برای رفع آن پیشنهاداتی ارائه و با حضور مسئولین ذی ربط تصمیمات لازم اتخاذ شود.
در ادامه این نشست هر یک از افراد حاضر در جلسه پیشنهادات خود پیرامون رفع مشکل پسماند مناطق ییلاقی شهرستان به ویژه منطقه شیرکوه را ارائه و خواستار پیگیری مسئولین برای رفع این مشکل شدند.
شهرستان تفت که ییلاقی ترین منطقه استان یزد محسوب می شود در روزهای آخر هفته، پذیرای خیل مشتاقان طبیعت و گردشگران گرما زده است.
حدود یک سوم روستاهای استان یزد در این مطنقه واقع شده و مناطقی چون دره گاهان، چشمه تامهر، دهبالا، طزرجان، سانیج، بردستان، روستای اسلامیه و... همه ساله پذیرای گردشگران است.
حتی در فصول سرما هم گراشگران و مسافران برای بازدید از پیست اسکی سخوید، راهی این منطقه می شوند.
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.