به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد ، مهدی سالاری اظهار امیدواری کرد: این سازمان بتواند به نحو موثری پاسخگوی ذوق، استعداد و علاقه مهندسان برای ایجاد فرصت شغلی بیشتر برای جویندگان کار در یزد باشد.
وی در همایش « مهندسان معمار پیشکسوت،درس ها و تجربه ها » افزود: عموم مهندسان، قشر با استعدادی هستند باید از توان و ظرفیت های موجود برای سرمایه گذاری در ایجاد اشتغال استفاده کرد.
به گفته وی معماران و مهندسان نقش مهمی در اعتلای جامعه دارند و بجاست، این قشر به شکل حرفه ای تر عمل کنند، توقع و انتظار جامعه را برای اعتماد به مهندسان برآورده سازد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با اشاره به اینکه « کسی که پول می دهد، نیازمند کالای استاندارد و دارای تضمین است، ادامه داد: سازندگان ساختمان و به ویژه معماران باید در کار خود به آرامش و ایمنی بهره بردار توجه ویژه ای داشته باشند .
سالاری همچنین به صنعت ساخت و ساز در عرصه جهانی اشاره کرد و یادآور شد: در دنیای پیشرفته شاهد ساخت سازه های هوشمند و سبز نسل ششم ساختمان ها هستیم که با انرژی نزدیک به صفر در خدمت بهره‌برداران است.

** ایران حدود سه نسل از نظر ساختمان سازی عقب است
به گفته وی در حالی که در ایران حدود سه نسل از نظر ساختمان سازی عقب هستیم، این وظیفه مهندسان و بویژه معماران است که با کار حرفه ای خود و در زمان کوتاه بتوانند این نقیصه را جبران کنند.
وی با بیان اینکه هزینه مصالح و دستمزد کارگران گران است و باید ساختمان ها سریع ،با آرامش و اطمینان ساخته شود تا جبران این هزینه را بکند، بر ضرورت کوتاه ساختن دست سودجویان در صنعت ساختمان تأکید کرد.
این مسئول، اکوسیستم توسعه خدمات مهندسی با رویکرد توجه به نقش و جایگاه معماری و لزوم نقش‌آفرینی صحیح اعضای مختلف در چارچوب کلی اکوسیستم نوآوری را یکی از راه حل های کمک به رفع این موضوع عنوان کرد.
همچنین رئیس انجمن صنفی مهندسان معمار یزد و دبیر هیئت مدیره سازمان با تشریح پیشینه معماری معاصر استان از ابتدای قرن جاری تاکنون مطالبی را بیان کرد.
به گفته « سید منصور سید علاقه بند» این همایش با هدف ایجاد هویت ذهنی بین معماران استان اعم از جوانان و پیشکسوتان برگزار شد تا مهندسان معمار رابطه خود با گذشته ، حال و آینده را بازشناسی کنند و تبادل فکری و تجربی بین آنان صورت گیرد.
صنعت ساختمان یکی از پویاترین و فعال ترین حوزه سرمایه گذاری
در کشورهای مختلف از جمله ایران و استان یزد است.
آمار بیکاری در استان یزد حدود 15 درصد تخمین زده می شود
مدیرکل راه و شهرسازی یزد 15 آبان ماه سال 1396 گفته بود: واحدهای مسکونی استان با تعداد خانواده های آن تقریبا برابر است و 50 هزار خانه خالی در استان وجود دارد.
محمدرضا نقصان محمدی افزود: خانه ، محلی برای تبلور فرهنگ عمومی است و حدود 310 هزار خانوار در استان سکونت دارند و کمیت واحدهای مسکونی در یزد مناسب است.
یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند.
بر اساس سرشماری سال 1395، یزد چهارمین استان از لحاظ بیشترین تعداد واحدهای مسکونی غیرآپارتمانی بعد از آذربایجان غربی ، سیستان و بلوچستان و کرمان قرار داشت.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.