به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام اکبر طالبی چاهوکی روز یکشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: اقشار مختلف جامعه نسبت به گرانی ، بی بند و باری ، به هم ریختگی و آشفتگی بازار و نیز تفاوت قیمت‌ها در قسمت های مختلف یک شهر ناراحت هستند و تعارفی هم در این قضیه وجود ندارد و هیچ ربطی هم به یزد و مناطق دیگر ندارد بلکه معضل کشوری است.
وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات فعلی بازار به وضعیت اقتصادی کشور، جنگ اقتصادی، تحریم‌ها و قسمت عمده آن به بی مدیریتی باز می‌گردد، افزود: تصمیم گیری های خوبی در استان و به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با وجود کمبود نیرو انجام شده ولی تأثیر آن در بازار نسبی است.
بازرس کل یزد ، مقصر اصلی در بحث فساد اداری و تصمیمات نادرست را مرکز اعلام کرد و ادامه داد: در عین حال ابتدا باید پذیرفت همه مقصر هستند و قانون را در تمامی بخش ها بویژه تصدی گری اتباع بیگانه با پرهیز از اقدام های احساسی اجرا کنیم و در این خصوص منفعل نباشیم.
طالبی تأکید کرد : در شرایط جنگ اقتصادی ، همه بخش های اجرایی و نظارتی به سمت تصمیمات جدی کاربردی و میدانی که بتوان در راستای عملی کردن آن اقدامات لازم انجام شود پیش رفت که زمینه آن جلسات کارگروه تنظیم بازار است.
در این جلسه معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گزارشی از وضعیت میانگین رشد 450 قلم کالا در سه مقطع تورم سالانه ، ماهانه (فروردین 98 ) و نقطه به نقطه ارائه کرد.
محمد فخرالدین افزود: در این استان بیشترین تورم و گرانی مربوط به سبزی و صیفی بود که گرانی ها در این میان بیشتر متوجه قشر ضعیف و متوسط استان بود.
همچنین در این جلسه گزارشی از وضعیت قیمت های کالاهای اساسی همچون گوشت قرمز ، مرغ ، تخم مرغ ، شکر ، خرما و زولبیا و بامیه و نیز نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ( ضیافت رمضان ) ارائه شد.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.