به گزارش ایرنا ابوالفضل کارگر روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال تحصیلی آینده جمعیت دانش آموزی اردکان از مرز ١٩هزار نفر و تا شش سال آینده از مرز ٢٥ هزار نفر خواهد گذشت.
وی رشد جمعیت دانش آموزی در هر سه مقطع تحصیلی در حوزه این شهرستان را اتفاقی ناگزیر برشمرد و اضافه کرد: تا 6 سال آینده ٢٤مدرسه 10 کلاسه لازم است و در سال جدید ناگزیر به شیفتی کردن بعضی مدارس هستیم .
این مسئول، توسعه مدارس غیر انتفاعی در مقاطع مختلف تحصیلی را راه حلی برای جبران بخشی از کمبود های آموزش و پرورش در حوزه فضای آموزشی و معلم دانست و تاکید کرد: با توسعه مدارس غیر دولتی، نرم جمعیت دانش آموزی در مدارس دولتی کاهش می یابد که این امر خود منجر به افزایش کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی در مدارس دولتی میشود.
کارگر افزود: آموزش و پرورش نظارت دقیق و مستمر خود بر فعالیت های مدارس غیر انتفاعی را به طور جدی خواهد داشت تا به رسالت خود در زمینه توجه به کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی در مدارس عمل کرده باشد.
رئیس آموزش و پرورش اردکان، برنامه ریزی برای موفقیت بیش از پیش دانش آموزان شاخه نظری در کنکور سراسری دانشگاه ها را از جمله برنامه های این مدیریت در حوزه آموزش برشمرد.
وی افزود: هرچند از نتایج کسب شده در کنکور 97 توسط دانش آموزان اردکانی در حوزه کمی رضایت نسبی داریم اما چشم انداز آتی این مدیریت کیفیت بخشیدن به نتایج کنکور خواهد بود.
کارگر اظهار داشت: با نظر کارگروه تخصصی کنکور این مدیریت ، برنامه های مدونی در جهت تقویت دانش آموزان پایه دهم و یازدهم نظری به منظور دست یابی به این چشم انداز در حال تدوین است.

*** خیرین، پیشتاز توسعه فضاهای آموزشی
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش اردکان درادامه این نشست خبری، ضمن ستایش از فرهنگ غنی مردم اردکان در کمک به آموزش و پرورش در توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی افزود: در سال 97 بیش از 70 درصد منابع مالی مورد نیاز این مدیریت در حوزه عمرانی و آموزشی از محل کمک های خیرین جذب شد .
محمد رضاپور گفت: تنها در پنج سال گذشته بیش از هشت آموزشگاه با همراهی خیرین بزرگوار احداث و به بهره برداری رسیده است .
معاون توسعه مدیریت آموزش و پرورش اردکان با اظهار کافی نبودن اعتبارات دولتی در حوزه آموزش و پرورش، حضور خیرین را یک ضرورت برشمرد و اعلام داشت در هفته بزرگداشت مقام معلم امسال سه باب سالن ورزشی و نمازخانه خیر ساز در سه آموزشگاه شهرستان با حضور مسولان شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.
رضاپور، اردکان را جزو مناطقی برشمرد که با مشارکت خیرین بزرگوار در توسعه امکانات هوشمند سازی مدارس گام های بلندی برداشته است و با تجهیز کارگاه های فناوری در سطح مدارس و احداث حداقل یک کلاس هوشمند در تمامی مدارس ابتدایی دوره دوم ، از این حیث جزو مناطق پیشتاز در استان یزد میباشد.

*** اهمیت توجه به بهداشت مدارس
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اردکان هم با تاکید بر اهمیت بهداشت محیط و فردی دانش آموزان در مدارس، اذعان داشت: علیرغم کمبود نیروی متخصص در حوزه بهداشت مدارس، توجه به بهداشت فردی، سلامت دانش آموزان و بهداشت محیط های آموزشی، همچنان مورد تاکید مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بوده است .
مسعود فداکار ادامه داد: برنامه ها و فعالیت های موثری در حوزه بهداشت مدارس با تعامل و همکاری کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان صورت گرفته و می گیرد.
وی بهره برداری از یک باب سالن ویژه انجام حرکات پایه در راستای حفظ سلامت جسمی دانش آموزان در هفته بزرگداشت مقام معلم را از جمله اقدامات این مدیریت در حوزه بهداشت و سلامت دانش آموزان برشمرد.
معاون پرورشی آموزش و پرورش اردکان در تشریح برنامه های پرورشی این مدیریت در پاسخ به خبرنگاران اظهار داشت : با توجه به تقارن یافتن ماه مبارک رمضان با روزهای پایانی سال تحصیلی ، حوزه پرورشی مدیریت آموزش و پرورش اردکان در حال تدوین یک برنامه فرهنگی آموزشی ویژه دانش آموزان روزه اولی می باشد.
فداکار اظهار امیدواری کرد این برنامه فرهنگی در روزهای پایانی اردیبهشت ماه برای دانش آموزان روزه اولی ' پایه سوم ابتدایی دختران و پایه نهم متوسطه پسران ' اجرا گردد.

*** کسب رتبه سوم اردکان در کنکور
معاون آموزشی آموزش و پرورش اردکان نیز با اشاره به موفقیت دانش آموزان اردکانی در کنکور 97 اظهار داشت: کسب رتبه سوم در کنکور سراسری سال 97 حاصل یک تلاش جمعی است که در کسب چنین موفقیتی نه تنها دانش آموزان و خانواده هایشان نقش داشته اند بلکه مدیران، دبیران ، مشاورین و سایر همکاران فرهنگی در حوزه اداری و آموزشی نقش آفرین بودند .
عباس نوین تصریح کرد: در کنکور 97 دانش آموزان اردکانی در رشته ریاضی فیزیک رتبه اول استان و رتبه اول کشور و در رشته هنر و زبان رتبه اول استان را بدست آوردند.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.