به گزارش ایرنا، سیدابوالفضل موسوی بیوکی روز پنجشنبه در اولین روز از هفته بزرگداشت مقام معلم در آئین غبارروبی قبور مطهر شهدای یزد افزود: رفع نیازهای فرهنگیان و پیگیری مطالبات آن از جمله برنامه های دولت و نظام برای رفاه این قشر است.
وی خاطر نشان کرد: فرهنگیان از قشرهای مهم و تاثیرگذار جامعه اسلامی هستند که با ایمان و اخلاص در تربیت و هدایت نسل جوان به قله های عزت و کرامت تلاش می کنند.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هفته معلم فرصت خوبی است تا مردم و مسئولان فعالیت های فرهنگیان را ارج نهند.
موسوی بیوکی گفت: بزرگداشت مقام معلم و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان رسالت مهم دینی و انقلابی است که باید همواره به آن عنایت داشته باشیم.
همزمان با نخستین روز از هفته بزرگداشت مقام معلم در مراسمی قبور مطهر شهدای فرهنگی و معلم در تمام مناطق استان یزد عطر افشانی و غبارروبی شد.
این مراسم در یزد با حضور مسئولان ابتدا در مسجد روضه محمدیه (حظیره ) با قرائت فاتحه نسبت به مقام سومین شهید محراب و سپس در گلزار شهدا خلدبرین برگزار شد.
به مناسبت هفته معلم 50 عنوان برنامه در استان یزد پیش بینی و اجرا می شود.
هفته بزرگداشت مقام معلم از 12 الی 18 اردیبهشت ماه است و تعداد فرهنگیان شاغل استان 16 هزار نفر است.
در حال حاضر 250 هزار دانش آموز در یکهزار و 920 واحد آموزشی استان یزد در حال تحصیل هستند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها ،آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.