به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی این اداره کل، غلامرضا مشعل چی، میانگین سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین را از محل کمک‌های حامیان 165 هزار تومان ذکر کرد.
وی افزود: حامیان سال 97، 10 میلیارد و 753 میلیون تومان در قالب طرح یادشده به نیازمندان کمک کردند.
معاون کمیته امداد یزد با اشاره به فرهنگ یزدی ها در امور خیر گفت: آنها همواره در کار خیر پیشتاز هستند و توجه ویژه ای به مباحث اعتقادی و دینی، همکاری حداکثری در طرح‌های مشارکتی این نهاد در خدمت‌رسانی بهتر به محرومان دارند.
وی ادامه داد: هم‌اکنون چهار هزار و 152 یتیم و فرزند نیازمند از حمایت 14 هزار و 330 حامی طرح‌های اکرام ایتام و محسنین بهره‌مند هستند.
مشعل چی یادآور شد: مردم می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد استان، یتیم و یا فرزند نیازمند (محسنین) مورد نظر خود را انتخاب و ماهانه حداقل 50 هزار تومان کمک کنند.
وی با اشاره به روش‌های نوین دریافت کمک‌های مردمی بیان کرد: سامانه نیکوکاری ( تلفن رایگان ) 0968877، بخش‌های نیکوکاری نرم‌افزارهای کاربردی تلفن همراه همچون سکه، درگاه‌های اینترنتی emdad.ir وmohsenin.ir برای سهولت در دریافت کمک‌های مردمی در نظر گرفته‌شده است.
معاون کمیته امداد یزد افزود: کمک‌ اهدایی حامیان برای کمک به هزینه های تحصیلی، معیشت و درمان جامعه هدف تحت حمایت هزینه می‌شود.
هم‌اکنون 21 هزار و 552 خانوار نیازمند شامل 39 هزار و 621 نفر تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.