به گزارش ایرنا ، سید ابوالفضل موسوی ‌بیوکی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی کارگر ( 11 اردیبهشت ) اظهار داشت: خلاقیت،‌ ابتکار و تعهد عمل از جمله ویژگی های جامعه کارگری استان است و‌ مردم یزد باید در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به نام
«رونق تولید» نامگذاری شده است، نقش آفرینی ویژه‌ای داشته باشند.
وی با اشاره به استمرار دشمنی آمریکا علیه ارزش‌های ایران و انقلاب اسلامی افزود: امروز جامعه کارگری در خط مقدم ایستادگی در برابر استکبار جهانی قرار دارند، ملت ایران به توان کارگران ایمان دارند.
نماینده یزد در مجلس با اشاره به وجود برخی چالش ها در جامعه کارگری‌ تصریح کرد:‌ هماهنگی مستمر و برگزاری جلسات سه جانبه بین مسئولان دولتی،‌ کارفرمایان و کارگران نقش مهمی در رفع مشکلات موجود دارد.
موسوی ، اضافه شدن حقوق کارگران در برابر افزایش قیمت‌ها را بسیار اندک و بی تأثیر دانست و گفت:‌ مسئولان باید حداقل قیمت چند قلم کالای اساسی را برای جامعه کارگری ثابت نگه دارند.
در پایان این مراسم ، از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه، برگزیدگان مسابقات قرآن کریم و مقام آوران مسابقات ورزشی جامعه کار و تلاش که در سال 97 برای استان افتخار آفریده بودند با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.
65 درصد جامعه یک میلیون و 138 هزار نفری استان را کارگران تشکیل می دهند و 180 هزار کارگر در یزد به طور مستقیم بیمه شده اند.
225 تشکل کارگری در استان یزد فعالیت دارد که از این تعداد 103 انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی و مابقی شورای اسلامی کار و نمایندگان کارگر است.
7536/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.