به گزارش ایرنا، در 50 غرفه این بازارچه 2 روزه 200 دانش آموز نسبت به عرضه و فروش دست ساخته ها شامل اسباب بازی، کار با چوب، فلز، شیشه و کاغذ و آشپزی اقدام کردند.
فرماندار مهریز در بازدید از بازارچه با قدردانی از فعالیت دانش آموزان که با همکاری اولیا و مسئولان آموزش و پرورش نسبت به برپایی نمایشگاه اقدام کرده اند، گفت: مهارت آموزی و ایجاد رقابت و انگیزه در بین دانش آموزان برای بروز استعدادها موضوع مهمی است.
رضا زارع زاده مهریزی افزود: علم زمانی ارزشمند است که جنبه عملی پیدا کند و برگزاری اینگونه بازارچه ها برای فروش کالاهای تولیدی دانش آموزان بسیار مناسب است.
فرماندار مهریز اظهار داشت: ظرفیت ها و خلاقیت های خوبی در نسل جوان وجود دارد، اگر فضا برای کار و فعالیت آنها فراهم شود می توانند به خلق آثار خوب اقدام کند.
زارع زاده مهریزی به درس کار و فناوری در دوره اول مقطع متوسطه اشاره کرد که خروجی آن برگزاری نمایشگاه ها و بازارچه عرضه و فروش دست ساخته ها و کالاهای تولیدی است.

** تداوم برپایی بازارچه دانش آموزی
همچنین مدیر آموزش و پرورش مهریز اظهار داشت: برپایی بازارچه دانش آموزی در راستای برگزاری جشنواره خوارزمی جزو برنامه هاست که با همکاری مدارس و اولیا دانش آموزان برگزار می شود.
سیدعلی کارآموز افزود: این بازارچه شامل وسایل دست ساز در زمینه های مختلف است که بر اساس مطالب درس کار و فناوری زیر نظر مربیان تهیه و در معرض دیگران قرار می گیرد.
این مسئول اظهار داشت: در این بازارچه انواع غذا، مواد خوراکی، خشکبار، اسباب بازی، کار با چوب، شیشه و کاغذ، صنایع دستی محلی و گل و گیاه تولیدی دانش آموزان عرضه شده است.
کارآموز خاطر نشان کرد: در مدت برپایی بازارچه مردم و اولیای دانش آموزان با مراجعه به محل نمایشگاه با تشویق شرکت کنندگان نسبت به خرید وسایل مورد نیاز اقدام می کنند.

**بازارچه و شکوفای ظرفیت ها
همچنین مدیر مدرسه نمونه مهریز گفت: برگزاری بازارچه دانش آموزی جشنواره خوارزمی نقش مهمی در شکوفایی استعدادهای نسل جوان دارد.
بمانعلی شفیع افزود: از درس های مهمی که بیش از گذشته به آن باید عنایت شود، درس کار و فناوری است که در آن دانش آموزان نسبت به تولید برخی کالاها اقدا می کنند.
وی خاطر نشان کرد: بازارچه مورد توجه دانش آموزان و اولیای آنها قرار دارد و باید نسبت به معرفی نفرهای برتر و تشویق آنها برای ایجاد انگیزه و رقابت سازنده اقدام کرد.
در پایان جشنواره مسئولان غرفه های برتر مشخص و معرفی می شوند.
10 هزار دانش آموز در 100 مدرسه مهریز تحصیل می کنند.
مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.