دبیر اجرایی خانه کارگر یزد با اشاره به گلایه کارگران یزدی از برخی اقدامات گفت: جامعه کارگری از روابط کار یزد گلایه دارد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی دهقانی در آیین بزرگداشت روز جهانی کارگر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر اظهار داشت: فلسفه روز جهانی کارگر بر همه مشخص است و تلاشی که برای ساماندهی وضعیت کارگران صورت گرفت و این روز به عنوان روز جهانی کارگر برای گرامیداشت کارگران نام گرفت.

وی با بیان اینکه روز کارگر گرامیدات و جشن قدردانی از داده ها است ادامه داد: کارگران نسبت به نداده ها و نداشته ها نیز اعتراض دارند و این روز برای بیان مشکلات است و مسئولان نیز باید توجه کافی به این موضوع و مهم داشته باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر با بیان اینکه در دیدار با مسئولان، همه توصیه به حل مشکلات کارگری دارند افزود: حقوق پایین، افزایش قیمت ها و رشد تورم، مقدار افزایش حقوق را صفر کرد و این موضوع نشان می دهد که کارگران خیلی نسبت به تورم و دستمزد عقب هستند در حالیکه اوایل انقلاب حقوق کارگران برای زندگی کفاف می کرد.

وی با بیان اینکه میزان حقوق فعلی کارگران تنها 33 درصد از هزینه های زندگی را پوشش می دهد عنوان کرد: مقام معظم رهبری هم تاکید دارند که مسئولان توجه دقیق و صحیحی به امنیت شغلی و دستمزد و معیشت کارگران داشته باشند.

دهقانی اضافه کرد: کارگران امنیت شغلی ندارند، دستمزد هم عادلانه نیست و وضعیت معیشت هم تکلیف روشنی ندارد و به درستی برای کارگران تامین نمی شود.

وی با بیان اینکه کارفرمایان درستکار که حق و حقوق کارگر را می دهند و با تشکل های کارفرمایی نیز همراه هستند باید مورد تقدیر قرار گیرند گفت: در یزد معدود افرادی هستند که مخالفت دارند و رویه متفاوتی در پیش گرفتند.

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد با تاکید بر اینکه تشکلات کارگری باید امنیت کافی و امنیت شغلی داشته باشند عنوان کرد: زیبنده نیست عضوی از شورای اسلامی کارگران یا تشکل های دیگر هنوز دفاعی از خود ارائه نداده از کار اخراج شود.

دهقانی تصریح کرد: در همین ایین از مسئولان مربوطه قول می گیریم که عضو شورا و کارگری که اخراج شده است به هر قیمتی باشد باید به کار برگردد.

وی با انتقاد از روابط کار استان یزد تصریح کرد: مسئولان و وزیر و مدیران استانی دائم دم از توسعه تشکل ها می زنند و امنیت شغلی را مطرح می کنند اما چه کسی باید امنیت شغلی کارگران را فراهم کند.

دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وجود شرکت های تامین نیروی انسانی در شرکت ها و بیمارستان ها اظهار داشت: این موضوع چه نفعی برای کارگر دارد جز اینکه حق و حقوق کارگران را ندهند و کارگزان اذیت شوند و نتوانند حرفی بزنند.

وی با بیان اینکه برخی اقدامات ضربه به جامعه کارگری می زند تصریح کرد: مسئولان فکر نکنند که کارگران متوجه نیستند و درک نمی کنند اتفاقا این موضوعات را به خوبی می فهمند و به گفته مقام معظم رهبری، کارگران وفادارترین قشر به نظام هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد با اشاره به نقش کارگران در تحقق نامگذاری امسال بیان داشت: زیرساخت ها اگر آماده باشد قطعا کارگران اولین افرادی هستند که در صحنه حاضرند و همراهی می کنند تا تحقق یابد اما کارفرمایان هم رعایت کنند و قرارداد موقت نداشته باشند.

وی در خصوص موضوع بیمارستان 400 تختخوابی و تقلیل به 150 تختخوابی عنوان کرد: بیمارستان 150 تختخوابی سرطان برای یزد تایید شده اما اینکه بودجه آن را به جای دیگری اختصاص دهند و در شهر دیگری هزینه کنند نمی پسندیم و نسبت به این موضوع معترض هستیم.

به گزارش ایلنا، در این آیین از کارگران و کارفرمایانی که حقوق کارگران را رعایت می کنند، تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.