«زمزمه هایی در این خصوص شنیده ایم اما تاکنون به طور جدی مطرح نشده است؛ در صورت تنزل جایگاه از مسئولیت خود کناره گیری می کنم.»
این جملات را علی صالحی مدیرکل فعلی روابط عمومی استانداری یزد دوشنبه این هفته در تریبون آزاد شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان و در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا درباره شایعه تنزل مجدد جایگاه سازمانی این اداره کل به زبان آورد.
«مدیران دستگاه های مختلف باید همه توان خود را برای تقویت جایگاه روابط عمومی ها و رفع مشکلات پیش روی فعالان این عرصه به کار گیرند. روابط عمومی ها محور برخی شاخص های حکمرانی خوب از جمله ارتقای مسئولیت پذیری و پاسخگویی را عهده دار هستند و امیدواریم در سال آینده شاهد بهترین عملکرد عملکرد توسط روابط عمومی ها با این نگاه باشیم.»
این جملات نیز 25 اسفند 1397 از زبان محمدعلی طالبی استاندار یزد در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان است.
روابط عمومی استانداری یزد که در کنار تعدادی از استانداری ها از سال 1396 با تنزل جایگاه سازمانی به معاونت اداره کل تقلیل یافته بود، خرداد 1397،دوباره به جایگاه اداره کلی بازگشت.
حال چه شده که در کمتر از یکسال، بار دیگر تنزل جایگاه روابط عمومی استانداری مطرح شد، موضوعی است که نخبگان و فعالان حوزه روابط عمومی ها را دچار بهت و حیرت کرده است و به طور حتم واکنش های آنان را همانند گذشته به دنبال دارد.
مگر نه این است که با داشتن روابط عمومی کارآمد و با انگیزه می توان ارتباط درون و برون سازمانی را ارتقا بخشید و در شرایطی که دشمنان به دنبال ایجاد یاس و نامیدی در بین مردم هستند، می توان با تقویت روابط عمومی ها به عنوان پل ارتباطی بین مسئولان و مردم، به طور هنرمندانه جامعه را از دستاوردهای نظام آگاه ساخت و در راستای ایجاد وفاق و همدلی بین مسئولان و مردم گام برداشت؟
سال 1397، با انگیزه دوچندان حاصل از بازگشت جایگاه اداره کلی روابط عمومی استانداری، فعالیت های مطلوبی از جمله برگزاری انتخابات اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی و نشست ها و کارگاه های آموزشی مستمر این شورا در یزد انجام و همگرایی مطلوبی در بین روابط عمومی ها ایجاد شد و ادامه این روند رو به رشد نتایج قابل توجه دیگری هم به دنبال دارد.
در آن سو، تنزل جایگاه روابط عمومی استانداری نوعی خودزنی و فاصله انداختن بین مردم و مسئولان به خصوص در شرایط حساس کنونی است و افرادی دخیل در این تنزل، باید پاسخگوی تبعات این تصمیم باشند.
امید می رود مسئولان و دست اندرکاران مرتبط، با مرور دیدگاه های نخبگان و کارشناسان برجسته روابط عمومی به درک درستی از جایگاه و اهمیت این حوزه برسند و موضوع تنزل جایگاه سازمانی روابط عمومی ها برای همیشه از دستور کار خارج شود.
خبرنگار ایرنا
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.