به گزارش ایرنا فاطمه دانش یزدی روز سه شنبه در دومین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در یزد افزود: امید است با رفع خلاء های قانونی و موجود رویکردی تازه در حمایت از حقوق کودکان شکل گیرد، انسان مداری و حفظ حرمت حقوق بشر روز به روز به ویژه در حوزه کودکان تقویت شود.
وی اظهار داشت: کودکان به عنوان قشر نیازمند به دفاع از خود به ویژه در منشور حقوق شهروندی مورد توجه قرار گرفته اند و مواردی از منشور حقوق شهروندی نیز به حقوق و حمایت های خاص از کودکان تاکید کرد.
دانش یزدی برخورداری از حمایت اجتماعی مناسب ،دسترسی به اطلاعات متناسب با سن کودک، مصونیت از تعرض و خشونت، بهره مندی از سرپرستان صلاحیت دار و ممنوعیت اشتغال اجباری را از جمله این موارد برشمرد.
دانش یزدی اظهار داشت: کودکان و نوجوانان سرمایه های جامعه هستند، اگر مورد حمایت و در مسیر درست تربیت، آموزش و پرورش قرار گیرند، می توانند جامعه و کشور را در مسیر رشد و بالندگی قرار دهند و خلاف این موضوع نیز آثار مخرب و گاه جبران ناپذیری به همراه دارد.
وی تصریح کرد: کودکی به عنوان یک مقوله موضوع پیچیده و بسیار مهمی است و برنامه ریزی در این راستا نیازمند نگاه بین بخشی و چند بعدی است تا بتوان با تقویت زیرساخت ها و تمرکز بر نهادهای آموزشی و پرورشی این مسیر را از ابتدا بازسازی و به سرمنزلی مناسب و شایسته حقوق کودکان راهنمایی کرد.
معاضدت حقوقی و کودکان، حمایت از کودکان کار و خیابانی ، خشونت علیه کودکان و نوجوانان و حقوق کودک در فرایند دادرسی عادلانه از محورهای این کنفرانس است.
همچنین در حاشیه این کنفرانس برگزاری چهار پنل تخصصی در زمینه حقوق کودک از دیگر برنامه های این کنفرانس است.
کنفرانس مورد اشاره به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و کانون وکلای دادگستری استان یزد برگزار شد.
کنفرانس تخصصی حقوق کودک با حضور 400 نفر از استادان ، دانشجویان، قضات و مسئولان توسط دادگستری، دانشگاه یزد، کانون وکلا و استانداری در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای تشکیل شده است.
27 درصد جمعیت یک میلیون و 138 هزاری نفری استان یزد را کودکان و نوجوانان زیر 15 سال تشکیل می دهند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.