مدیر پیشگیری و بهداشتی دامپزشکی کشور با اشاره به لزوم تداوم اجرای مهار آنفولانزای طیور گفت: اجرای این طرح در سال گذشته منجر به کاهش 90 درصدی تلفات شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی صفر ماکنعلی در نشست مدیران کل دامپزشکی منطقه 5 کشور  در یزد، با اشاره به اقدامات این سازمان برای کنترل و مبارزه با بیماری‌های دام و طیور اظهار داشت: اقدامات لازم برای کنترل و جلوگیری از گسترش بیماری آنفلوانزای پرندگان در کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه مهار آنفولانزای طیور منجر به کاهش بیش از 90 درصدی تلفات شد، ادامه داد: امسال نیز تداوم برنامه مهار آنفولانزا را هم چون سال قبل ادامه خواهیم داد.

مدیر پیشگیری و بهداشتی دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و آنفلوانزای تحت حاد پرندگان با هم متفاوت هستند افزود: آنفلوانزای فوق حاد، شدت مرگ و میر را در پرندگان نشان می دهد و تلفات بیشتری نسبت به آنفلوانزای تحت حاد دارد.

وی بیان داشت: پارسال بیماری برسلوز نیز در کشور با اقدامات خوب دامپزشکی 20 درصد کاهش یافت که امسال نیز تلاش می کنیم این روند ادامه داشته باشد.

ماکنعلی با بیان اینکه مهار بیماری تب برفکی در سال گذشته در مقایسه با سال های قبل و حتی در 11 سال گذشته بی سابقه بوده است اضافه کرد: همه اقدامات ما برای مهار این بیماری امسال نیز دنبال خواهد شد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

مدیر پیشگیری و بهداشتی دامپزشکی کشور همچنین از رتبه بندی کشتارگاه ها در کشور در سال جاری خبر داد و گفت: این کار موجب افزایش عمر و ماندگاری و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و در نتیجه کاهش وابستگی، تامین غذای منطقه و صادرات آن خواهد شد.

به گزارش ایلنا، نشست یک روزه مدیران کل دامپزشکی استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، گلستان و یزد با هدف هماهنگی بیشتر برای کنترل بیماری ها و بهبود فعالیت های دامپزشکی در یزد برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.