به گزارش روز یکشنبه کمیته امداد استان، غلامرضا مشعل چی بابیان اینکه از 768 روستای استان 34 مورد مشمول پرداخت زکات هستند، افزود: مردم نیکوکار پارسال 118 میلیارد و 920 میلیون ریال زکات و کفاره پرداخت کردند که 91 درصد زکات پرداخت شده مستحب و 9 درصد واجب بود.
وی اظهار داشت: زکات واجب در استان یزد شامل خرما، گندم، کشمش و گوسفند به مقدار محدود در برخی شهرستان‌ها را شامل می‌شود.
معاون کمیته امداد یزد گفت: 61 درصد زکات در امور محرومان و 39 درصد با نظر خیران در پروژه‌های عام‌المنفعه عمرانی مانند مسجد، حسینیه و فاطمیه در محل جمع‌آوری‌شده هزینه شد.
وی ادامه داد: 32 درصد زکات هزینه شده در امور محرومان برای معیشت، 22 درصد ساخت و مرمت و بازسازی مسکن مددجویی، 20 درصد جهیزیه، 11 درصد امور درمانی، هفت درصد برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد، شش درصد امور تحصیلی و 2 درصد سایر موارد بود.
مشعل چی با بیان اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در همان محل و طبق نیت زکات دهندگان هزینه می‌شود، گفت: مردم نیکوکار برای انجام نذر و انفاق خود با این نهاد مشورت کنند تا این کمک‌ها بهینه و طبق نیاز محرومان همان محل هزینه شود و به دست نیازمندان واقعی برسد.
هم‌اکنون 21 هزار و 552 خانوار نیازمند شامل 39 هزار و 621 نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هستند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.