به گزارش روز جمعه دفتر امام جمعه یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری افزود: وکلا و قضات نباید هیچگاه خدا را فراموش کنند و اینکه به خاطر مادیات چشم از حقایق ببندند و حق مظلومی را پایمال کنند.
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه اگر فردی برای پول و درآمد بیشتر پرونده‌ای را قبول کند اولین خیانتی است که انجام داده گفت: چون فرد به دنبال پول بیشتر است و نمی‌تواند قاضی و وکیل خوبی باشد چون وکالت از نفس اماره و شیطان درونش می‌کند.
ناصری یزدی با تاکید بر اینکه فرهنگ پول بیشتر باید کمرنگ شود افزود: اگر این فرهنگ نیست که ان‌شاءالله نباشد ولی اگر هم وجود دارد، کمرنگ شود تا قاضی بتواند عدالت را حاکم بر همه چیز ببیند و از مسیر حق منحرف نشود.
وی خاطر نشان کرد: اگر حق مظلومی از ظالمی گرفته و عدالت حفظ شود ارزش بسیاری زیادی نزد خدای متعال دارد پس کار وکیل و قاضی بسیار حساس و ارزشمند است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه قضات و وکلای تازه وارد باید اطلاعات و آگاهی کامل داشته باشند و بهترین تصمیم را بگیرند تصریح کرد: همچنین قضات و وکلایی که با تجربه هستند هم نباید از آن تجربه سوء استفاده کنند.
ناصری با بیان اینکه ایران در زمینه تحریم‌های ظالمانه‌ای که به آن روا شده دیر عمل کرده است اظهار داشت: حداقل کاری که می‌شد در قبال تحریم‌های آمریکایی‌ها کرد، شکایت به دادگاه‌های بین المللی بود که بالاخره نتیجه نیز خواهد داشت.
وی افزود: کاری که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند خلاف حقوق بشر و انسانیت است و بدون شک این مسائل را می‌توان در سطح بین الملل پیگیری کرد.
کانون وکلای دادگستری یزد از سال 1395 به عنوان بیست و چهارمین کانون مستقل در کشور فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون 837 نفر وکیل پایه یک دادگستری و 359 کارآموز وکالت با این نهاد همکاری دارند.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.