به گزارش ایرنا ، محمد رضا ماندگاری عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا سطح زیر کشت گل محمدی شهرک صنعتی جهان آباد را چهار هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: همچنین یک هزار و 500 متر مربع دیگر سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی تصریح کرد: محصول گل محمدی در حال برداشت است به نظر می رسد امسال با توجه به افزایش بارندگی و شرایط مناسب اقلیمی 2.5 برابر سال قبل محصول برداشت شود.
همچنین مسئول اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میبد گفت : در شهرک جهان آباد حدود 800 نهال گل محمدی کاشته شد و در یک هزار و 500 متر فضای دیگری حدود 500 تا 600 اصله نهال کشت شده است.
سمیه اسماعیلی کیا، افزود: گل محمدی یکی از گیاهان کم آبخواه است که کشت آن با توجه به اینکه نیاز به مراقبت خاصی ندارد در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به اقتصادی بودن ، کم آب خواه بودن ، مقاومت در برابر شوری خاک، قابلیت کشت در اغلب خاک ها و ... در شهرستان در حال ترویج است.
وی یاد آور شد : از گل محمدی عرق گیری و از آن گلاب تهیه می شود ، همچنین از اسانس آن در تهیه شربت ، ژله ، دسر، شیرینی ، ادویه، پودینگ و ... استفاده می شود ، همین طور به خاطر خواص دارویی مانند ضد افسردگی، آرام بخشی، ضد عفونی کننده و ملین بودن و ... در صنایع داروسازی هم کاربرد دارد.
اسماعیلی کیا ادامه داد: گل محمدی در فرهنگ ایرانی جایگاه ارزشمندی دارد و گلاب آن در جشن‌ها و عزاداری ها نیز استفاده می شود و هر ساله، خانه کعبه با گلاب ناب و معطر ایران شستشو داده می‌شود.
مرکز شهرستان 104 هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.