به گزارش روز چهارشنبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، مجید جوادیان ‌زاده افزود: همزمان با برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب تهران، غرفه «یزد، پایتخت کتاب ایران» نیز در این نمایشگاه راه‌اندازی شده که برنامه‌های پایتخت کتاب ایران در این غرفه اجرا می‌شود؛ این برنامه‌ها در سرای اهل قلم و غرفه یزد، پایتخت کتاب ایران برگزار می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ١٠ اردیبهشت ماه در نمایشگاه کتاب تهران به عنوان روز یزد معرفی شده، برنامه‌های مختلفی از جمله بررسی آثار نویسندگان یزدی، رونمایی، نقد و بررسی کتاب فرهنگ‌نامه یزد، معرفی و رونمایی از برنامه‌های شهر یزد، نشست و بررسی ظرفیت‌ها و چالش‌های یزد، میراث جهانی برای پایتختی کتاب جهان در سال ٢٠٢٢ تدارک دیده شده که با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل سرای اهل قلم برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد اظهار داشت: در غرفه یزد، پایتخت کتاب ایران نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله معرفی طرح نخستین باغ کتاب دانشگاهی کشور، معرفی کتابخانه گردشگر، رونمایی کتاب، اجرای طرح کاروان دانایی، قرار دانایی، معرفی کتاب، شاهنامه‌خوانی، پرده‌خوانی، معرفی کتاب، نذر طبیعت، معرفی برنامه‌های ابرکوه نامزد پایتخت کتاب ایران در ١٣٩٩، قصه‌گویی با گویش محلی و رونمایی از کتاب رویای بزرگ اجرا می‌شود.
جوادیان زاده افزود: نشست‌های هم‌اندیشی با موضوع احیای جغرافیای فرهنگی یزد، نمایشنامه خوانی، قصه‌گویی، کتاب تاثیرگذار من، یک داستان تازه یک استکان چای تازه، کتاب وحدت ادیان، معرفی جاذبه‌های گردشگری یزد شهر میراث جهانی از دیگر برنامه‌های این غرفه است.
وی ادامه داد: هدف از برنامه‌های غرفه یزد، پایتخت کتاب ایران، معرفی طرح‌های شهر یزد در زمینه کتاب و کتابخوانی و معرفی این شهر جهانی به منظور نامزدی پایتختی کتاب جهان است که امیدواریم مورد استقبال مخاطبان و بازدید کنندگان نمایشگاه قرار گیرد.
سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، توانستن است» که امروز (چهارشنبه) در مصلی امام خمینی(ره) گشایش یافت، تا 14 اردیبهشت ماه پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.
یزد، اوایل اسفند 1397 در آیینی به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال 1398 معرفی شد.
7532/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.