محمدعلی مقنی زاده عصر سه‌شنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه عکس استانبول ترکیه در یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای موفقیت در این رشته جذاب و تأثیرگذار باید فعالان این عرصه هنری روزبه‌روز بر دانش خود بیفزایند تا بتوانند نسبت به خلق آثار جدید و مؤثر اقدام کنند.
این دانش‌آموز هنرمند یزدی تصریح کرد: به‌رغم ارتقای علم عکاسی در دنیا هنوز در یزد فاصله بسیار زیادی با آن وجود دارد و باید برای توسعه آن فعالیت جدی توسط متولیان فرهنگی و هنری استان انجام شود.
مقنی زاده همچنین به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی پیشرفته با حضور استادان مجرب کشوری به‌عنوان یک ضرورت یادکرد و پیگیری آن را خواستار شد.
وی با اشاره به اینکه رشته عکاسی هزینه‌بر است از مسئولان خواست برای تأمین برخی نیاز هنرجویان این رشته بیش از گذشته در استان اقدام کنند .
مقنی زاده دانش‌آموز پایه 11 رشته عکاسی و فتوگرافیک هنرستان آیت‌الله حائری صفائیه یزد است که تاکنون بارها در مسابقات این رشته در کشور مقام اول را کسب کرده است.
وی در سال 1380 متولد شد و 2 سال است که در این رشته فعالیت دارد و تاکنون بارها در استان مقام اول را کسب کرد.
همچنین در سال 1397 در جشنواره عکاسی در تهران و شهرکرد حائز رتبه اول شده است.
به‌تازگی نمایشگاه عکس این دانش‌آموز موفق تحت عنوان شهر استانبول ترکیه با حضور جمعی از مسئولان و مردم در گالری گنجینه فرهنگ و هنر شهر جهانی یزد افتتاح شد.
این نمایشگاه شامل 23 قطعه عکس رنگی از این شهر در ابعاد 50 در 70 به‌صورت قاب شاسی و توسط مقنی زاده دانش‌آموز هنرستان حائری با عنوان «لنگ» (Loung) تهیه‌شده است.
نمایشگاه به مدت یک هفته در گالری گنجینه فرهنگ و هنر واقع در خیابان قیام میدان خان یزد برای بازدید دایر است.
در قسمتی از قاب نخست نمایشگاه آمده است: نمایشگاه پیش رو با نگاهی به نوازندگان خیابانی شهر استانبول که از سراسر دنیا به این شهر می‌آیند تا هنر خود را برای کسب‌وکار و آرامش روح مردم حاضر در این شهر به نمایش بگذارند با نمادی از شهر یزد که ترکیبی مفهومی با پوشاندن ساز برای بیان محدودیت موسیقی را پدید آورده است.
هنرستان حائری یزد 300 دانش‌آموز دارد که در رشته‌های پویانمایی، معماری، حسابداری و فتوگرافیک تحصیل می‌کنند.
یزد 250 هزار دانش‌آموز دارد که در یک هزار و 800 مدرسه مشغول تحصیل هستند.
استان یزد بر اساس سرشماری سال 1395 یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.