معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به ارتقای بهره وری و کیفیت در خدمات بهداشتی و درمانی گفت: یک سوم مراجعان به مراکز درمانی یزد غیر بومی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود نوری‌شادکام در نشست خبری هفته سلامت اظهار داشت: در حوزه درمان پزشکان باتجربه و توانمندی در یزد هستند که خدمات ارزنده و گاهاً اعمال جراحی سختی را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته  بیش از 10 میلیون نفر برای بهره مندی از خدماتی بهداشتی و درمانی به مراکز درمانی استان یزد مراجعه کردند ادامه داد: استان یزد لیاقت تبدیل شدن به قطب پزشکی کشور را دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به نظارت مستقیم خود بر رسیدگی به شکایات مردم از مجموعه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: در کنار همه نقاط قوت هیچگونه سهل انگاری و قصوری را نمی پذیریم و همواره تلاش کرده ایم نقاظ ضعفی هم اگر وجود دارد، برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش ما نظارت جدی بر اجرای قانون به عنوان اولویت‌ اجرایی است،‌ بیان داشت: در سال گذشته 94 پرونده تخلف در کمیسیون ماده 11 بررسی و به مراجع قضایی معرفی و حکم صادر شده است ضمن اینکه 190 شکایت مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.

نوری شادکام با بیان اینکه هشت هزار و 94 نفر در حوزه معاونت درمان علوم پزشکی یزد مشغول به فعالیت هستند، ‌اظهار داشت: از این تعداد 630 نفر پزشک عمومی، 666 نفر متخصص، 115 نفر فوق تخصص، 554 نفر دندانپزشک و 257 نفر داروساز هستند.

وی همچنین از اجرای 23 طرح درمانی در سال گذشته در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: برای سال جدید نیز ‌ 24 طرح عمده با هدف توسعه خدمات درمانی دستور کار است.

نوری‌شادکام با تاکید بر اینکه امسال تعرفه‌های حرفه‌ای بیمارستان‌ها افزایش نداشته است تصریح کرد:  تعرفه بخش دولتی هشت درصد و در بخش خصوصی 13 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.