سیدرضا سجودی روز دوشنبه به ایرنا اظهار داشت: از مجموع درخواست ها یا مکاتبه با دبیرخانه ستاد، 23 مورد با پیگیری دبیرخانه و بقیه با برگزاری 6 جلسه و تصویب 16 مصوبه بررسی و نسبت به رفع مشکل واحدها اقدام شده است.
وی افزود: با توجه به پیگیری ها، تمامی مصوبه ها به موقع اجرا و تا حصول نتیجه پیگیری شد.
دبیر ستاد استانی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در یزد تصریح کرد: همکاری اعضای ستاد و سایر دستگاه ها و نهادهای موظف ، هم سویی با دیگر مراجع مانند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی در مأموریت های محوله از جمله عوامل اصلی توفیق بود.
سجودی درباره برخی موانع و مشکلات تولید هم گفت: عمده مشکل واحدهای صنعتی استان مربوط به تعویق پرداخت اصل و فروع وام بانکی، نیاز به واگذاری زمین و تشکیل پرونده ها در مراجع قضایی، سازمان امور مالیاتی و اجرای ثبت اسناد لازم الاجرا بود که در کمک برای احیا یا جلوگیری از تعطیلی و یا افزایش توان تولید یا رقابت آنها، تصمیمات لازم گرفته شده است.
معاون دادگستری یزد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سال جدید را تحت عنوان سال رونق تولید نامگذاری کردند، در سال جدید تأکید اصلی و نقشه راه ستاد ، به تحقق این مهم معطوف خواهد بود.
این ستاد قبلا با عنوان کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان و در اتاق بازرگانی یزد تشکیل جلسه می داد ولی از ماه های پایانی سال 1396 به ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تغییر نام داد.
نخستین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری هشتم اردیبهشت 1394 با حضور رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب به عنوان رئیس و دبیر کمیته در اتاق بازرگانی یزد برگزار شد.
دستورالعمل پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در راستای امنیت سرمایه گذاری، رفع موانع حقوقی، قضایی تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی در چارچوب وظایف و اختیار قوه قضاییه از وظایف این ستاد است.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.