مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد از افزایش اقبال مردم یزد به حضور و زندگی در روستاها و بهبود وضعیت خرید و فروش ملک در این مناطق خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا قربانیان در دیدار مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد با آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در طول 4 دوره قانون‌گذاری کشور صورت گرفته، بحث صدور اسناد مالکیت روستایی است که در این زمینه خوشبختانه بالغ بر 54 هزار جلد سند در استان یزد صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از افراد در روستاها خودشان سند داشتند که آنها جزو این آمار نیامده‌اند گفت: از این تعداد، 50 هزار سند در روستاها و حدود 4 هزار مورد هم در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: در بحث واگذاری زمین هم بیش از 15 هزار قطعه زمین در سطح روستاهای استان یزد صادر شده و با آماری که گرفته شده، اکثریت این زمین‌ها با تسهیلاتی که بنیاد مسکن پرداخت می‌کند ساخته شده‌اند.

قربانیان عنوان کرد: در بحث مقاوم سازی هم بالغ بر 26 هزار فقره تسهیلات بانکی به افرادی که تقاضای ساخت و مقاوم‌سازی مسکن در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت داشتند پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: روستاهای استان یزد در مجموع حدود 48 هزار واحد مسکونی دارند که بالغ بر نیمی از این واحدها تاکنون تسهیلات مقاوم‌سازی دریافت و در منزل خود هزینه کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: در بحث تسهیلات قرض‌الحسنه هم برای تعمیر و ودیعه مسکن هم از ابتدای انقلاب تاکنون، بالغ بر 25 هزار فقره تسهیلات پرداخت شده است.

قربانیان خاطرنشان کرد: همچنین بالغ بر 11 هزار و 400 مورد هم در بحث بازسازی واحدهایی که در اثر حوادث طبیعی از جمله سیل در استان و یا در  مناطقی که یزد معین آنها بوده، منازل بازسازی شده است.

وی افزود: همچنین در این 40 سال، نزدیک به شش هزار مسکن در سطح شهرهای استان یزد احداث شده و به متقاضیان پرداخت شده و در حال حاضر هم حدود 250 واحد مسکن در شهرها در حال ساخت است. بر اساس آمارهای ارائه شده، الان شور و شوق مردم در استان یزد برای حضور در روستاها افزایش یافته و آمار خرید و فروش در این مناطق رو به بهبودی بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: در روستاها هم 350 واحد از 4 سال پیش در چند روستای یزد شروع و ساخته شد و الان از این واحدها استفاده می‌شود.

قربانیان با بیان اینکه این بنیاد هیچ‌گونه بودجه جاری دولتی ندارد، عنوان کرد: خوشبختانه استان یزد بین سایر استان‌های کشور موفق شده رتبه‌های چهار یا پنج را به دست آورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.