به گزارش عصر سه شنبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، «نُت آخر» بخشی از زندگی شهید ساداتی از هنرمندان عرصه موسیقی، سرود و عکاسی استان یزد در دوران انقلاب و دفاع مقدس را روایت می‌کند.
در این فیلم با خانواده، همکاران و شاگردان این معلم شهید گفت و گو شده و ماجرا از زبان خود شهید روایت می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز با قدردانی از تولید کنندگان این مستند بر تولید آثار مرتبط با شهدا و دفاع مقدس تأکید کرد.
مجید جوادیان ‌زاده از شهید ساداتی به عنوان یکی از هنرمندان شاخص و تأثیرگذار استان یاد کرد و افزود: فیلم، یکی از بهترین و مؤثرترین ابزار برای ارائه خدمات شهدا و حماسه دفاع مقدس است.
وی با بیان اینکه کارگردان در این مستند چکیده‌ای از زندگی شهید ساداتی را بازنمایی کرده است گفت: انتظار از هنر هم همین است که بتواند با توده‌های اجتماعی ارتباط مؤثر برقرار کند و حضور انبوه مخاطبان در این اکران نشان می‌دهد که این اثر توانسته موفق باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین از خانواده این شهید والامقام قدردانی و بر ادامه راه و اهداف شهدا تأکید کرد.
در این مراسم از حسین صباغ فیلمساز و کارگردان جوان یزدی این مستند تجلیل شد.
شهید ساداتی
سید ساداتی، 13 آبان 1337 در خانواده‌ای مذهبی در یزد به دنیا آمد؛ پس از گذراندن آموزش ابتدایی تا اول متوسطه وارد هنرستان شد و در رشته فلزکاری به تحصیل ادامه داد و در کنار تحصیل به آموزش هنری نیز می‌پرداخت.
پس از خدمت سربازی از طرف اداره آموزش و پرورش ماموریت یافت تا به امور مربوط به گروه سرود و موزیک امور تربیتی سر و سامان دهد.
در نیمه سال 63 مسئولیت واحد هنری امور تربیتی را نیز متقبل شد و آثار هنری بزرگی از جمله راه‌اندازی سینما تئاتر دانش آموزی با امکانات گسترده در تالار دهم فروردین، تهیه فیلم‌های ماندنی در جبهه و جنگ، اجتماعی، سیاسی، ایجاد نمایشگاه‌‌های متعدد هنری، دانش آموزی و برپایی تئاتر در مدارس استان را از خود به یادگار گذاشت.
وی در عملیات پیروزمند قدس 5 در آب‌های هورالعظیم و در حال تسخیر پاسگاه « الیج » عراق در شب پانزدهم مرداد ماه به درجه رفیع شهادت نائل شد.
یزد سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد، جمعیت استان در سال 1395 یک میلیون و 138 هزار نفر اعلام شد.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.