آماری بیکاری استان حدود 14درصد است که عمدتا مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی و مراکز آموزش عالی است.
یزد در سرشماری آبان 1395 یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
احمد طالبی روز دوشنبه در آستانه هفته جوان (26 الی اول ماه اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع ازدواج و غنی سازی اوقات فراغت جوانان در رده های دوم و سوم مطالبه این قشر قرار دارد.
وی ادامه داد: تاکنون برای اجرای خواسته های این قشر، دولت با همکاری بخش خصوصی و خیران فعالیت های خوبی انجام داده است ولی به خاطر اهمیت موضوع این اقدامات کافی نیست.
این مسئول اشاره ای به آمار ایجاد اشتغال و نیازها نکرد ولی بر اهمیت موضوع و ضرورت همراهی تمام بخش ها در کنار طرح های دولت تاکید کرد.
طالبی در ادامه به برنامه های هفته جوان اشاره کرد و یادآور شد: 174برنامه با همکاری بخش های مختلف به خصوص تشکل ها پیش بینی شده است.
وی اهم برنامه ها را دیدار با استاندار و مدیران دستگاه های مرتبط با حوزه جوانان، برگزاری جشن جوان، رونمایی کتاب کتاب ایده های نوین کارآفرینی ذکر کرد.
به گفته طالبی، با توجه به سیل اخیر در کشور سعی شد تمام برنامه ها با رویکرد کمک به سیل زدگان برگزار شود، از این رو از سوم تا پنجم اردیبهشت ماه بازارچه خیریه در گذر فرهنگ و هنر برپا می شود.
به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان یزد در میزگرد خبرگزاری که 27 آبان سال 1397 برگزار شد، گفته بود: مهمترین دغدغه و نیاز جوانان استان اشتغال است که تاکنون کارهای خوبی انجام شد و برای حل آن به همکاری تمام بخش ها، خیران و بخش خصوصی نیاز است .
طالبی ادامه داد: از مجموع جمعیت استان یزد 270 هزار نفر 15 الی 29 سال دارند که جوان محسوب می شوند و برای رسیدگی به مطالبات و نیازهای آنها فعالیت های مختلفی انجام می شود.
به گفته وی، موضوع مهم ازدواج و مسکن از دیگر نیازهای جوانان است که در این خصوص کارهایی با مشارکت دستگاه ها انجام شد.
این مسئول با اشاره به اینکه دستگاه های مختلفی در حوزه جوانان فعالیت دارد، موازی کاری را از جمله مشکلات ذکر کرد که باید برای ساماندهی امور جوانان اقدام جدی به عمل آید تا خروجی کارها و خدمات در قبال این قشر بیشتر و بهتر شود.
طالبی تصریح کرد: موازی کاری فعالیت ها و برنامه ها در حوزه جوانان موجب کاهش اثرگذاری است و این معضلی است که باید توسط متولیان امر در قالب برنامه مدون و دقیق بررسی و حل و فصل شود.
سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) در تقویم ایران روز جوان نامگذاری شد.
25 درصد جمعیت استان یزد را جوانان تشکیل می دهد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.