به گزارش ایرنا ، محمدعلی طالبی یکشنبه شب در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: در اولین جلسه ستاد سال 98 ، نکاتی درباره شعار سال عنوان شد، امیدواریم همه دستگاه ها برای تحقق رونق تولید تلاش جدی تری داشته باشند.
وی درباره موضوع امنیت سایبری برای ارتقاء فرآیند تولید به عنوان یکی از محورهای این جلسه اظهار امیدواری کرد : مسائلی که مطرح شد تلنگری برای مدیران باشد تا با کمترین بی توجهی ، زمینه ایجاد مشکلات بزرگ را در کشور ایجاد نکنند.
استاندار یزد با بیان اینکه برخی بی توجهی ها به مسائل امنیت سایبری موجب آسیب های زیاد اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی می شود ، افزود: همین امر ایجاب می کند، مسئولان بخش های دولتی و خصوصی با همکاری مرکز فتا (فضای تولید و تبادل اطلاعات ) ، آموزش های لازم را فرا گیرند تا به وضعیت مطلوبی برسیم.
طالبی با اشاره به لزوم حل مشکلات پرورش و تولید ماهی تیلاپیا در استان تصریح کرد: درباره پرورش این نوع ماهی باید جلساتی با مدیریت معاون اقتصادی استانداری و مدیران مرتبط برگزار و مشوق هایی نیز برای افزایش تولید تعریف شود.
وی درباره تلاش اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برای ساخت مجتمع های گلخانه ای هم گفت: این کار بخشی از دغدغه اشتغال استان را حل می کند به همین دلیل باید برای رفع سریع تر موانع آن تلاش کرد.
وی اضافه کرد: این طرح ، کار زیبایی است، ضمن ایجاد اشتغال و بهینه سازی تولید ، الگوسازی شود تا ظرفیت های تولید گلخانه های استان به سمت تولید هیدروپونیک سوق داده شود.
در این جلسه سرپرست معاونت امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری یزد هم اظهار داشت: با توجه به مشکل قیمت گوشت و لزوم جایگزینی تغذیه مردم باید برای تولید ماهی تیلاپیا در شهرستان بافق برنامه ریزی جدی صورت گیرد.
سیدمسعود عظیمی افزود : در این خصوص استفاده از ظرفیت شهرک های کشاورزی بافق برای ایجاد مجتمع های پرورش ماهی تیلاپیا ضروری است.
وی تصریح کرد: کمک های شرکت آب منطقه ای برای استفاده از ظرفیت استخرهای چند منظوره به دلیل بالابودن سختی ( ای سی ) آب این منطقه در کنار مطالعات محلی جدید و استفاده از ظرفیت طرح تعادل بخشی برای این امر نیز باید مدنظر باشد.
سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری یزد با اشاره به اینکه این طرح به افزایش اشتغال نوپا ، رشد ثروت ملی ، ارزش افزوده و ایجاد اقتصاد شبکه ای کمک می کند، ادامه داد: در سال رونق تولید ، ایجاد حتی یک شغل هم برای استان حائز اهمیت است و باید به طور جدی دنبال شود.
در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گزارشی درباره مشکلات تولید ماهی تیلاپیا و توسعه آن ارائه کردند.
در ادامه گزارشی درباره ساخت شهرک های گلخانه ای توسط کمیته امداد و نقش امنیت سایبری در ارتقاء فرآیند تولید ارائه شد.
استاندار یزد در نخستین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سال جاری گفته بود : از ویژگی های مهم انتخاب شعار سال 1398 قابلیت ارزیابی آن است، ضرورت دارد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برای تحقق شعار « رونق تولید» اهتمام جدی تری داشته باشند.
طالبی اظهار داشت: سال جدید به نام سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شد، تصمیم گرفته شد، اولین جلسه رسمی کاری را به این موضوع اختصاص دهیم و از ابتدای سال با جدیت بیشتری نسبت به این موضوع ورود کنیم.
حمایت از خودکفایی و توانمندسازی همه بخش های راهبردی، از بندهای اقتصاد مقاومتی است که سیاست های آن در سال 1392 ابلاغ شد.
سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت. سال 1396 نیز «اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال» بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال 1397 را «حمایت از کالای ایرانی» اعلام کردند، امسال نیز سال «رونق تولید» نام دارد.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.