محمود نوریان روز یکشنبه به ایرنا افزود: این شرکت، همواره در امور خیر خواهانه پیشگام بوده و همواره در کنار مصیبت دیدگان بوده و هست.
وی در خصوص اهمیت مشارکت بنگاه های اقتصادی در امور خیر خواهانه تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی، تکلیفی است که همه اقشار یک جامعه نسبت به انجام آن موظف و مکلف هستند ، حال نسبت، میزان و نوع آن متناسب با جایگاه و موقعیت اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است .
این مسئول گفت: چادرملو در گذشته هم کمک های قابل توجهی به زلزله زدگان استان کرمانشاه و خانواده های مصیبت دیده حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت نموده است و هم اکنون نیز مبلغ 12 میلیارد تومان برای کمک به خانواده های آسیب دیده از سیل اخیر کشور اختصاص داده است .
نوریان با اشاره به اینکه چادرملو از جمله شرکت هایی است که در این گونه شرایط به یاری نیازمندان و یا مصیبت دیدگان می شتابد تا به وظیفه انسانی و اجتماعی خود عمل کند افزود: هر سازمانی ملزم است تا در جهت حل مشکلات، مسائل و بهبود کیفیت زندگی کارکنان، و به سهم خود، رفع برخی نیازهای اجتماعی ، فرهنگی و زیست محیطی جامعه متاثر از فعالیتش همت گمارد .
وی ادامه داد :‌ در این خصوص نیز شرکت چادرملو تلاش نموده علاوه بر انجام تعهدات خود در چارچوب قوانین کار نسبت به کارکنان، اعم از کارگران و کارشناسان و مدیران، در حد امکان بخشی از نیازهای رفاهی و اجتماعی و فرهنگی آنها را نیز تامین نماید .
وی افزود:‌ از طرفی این شرکت طی سال ها فعالیت در شهرستان اردکان یزد با تمام توان خود با مشارکت سازمان ها و نهادهای اجتماعی و فرهنگی در جهت رفع نیازها و ارتقاء کیفیت زندگی ساکنین و با رعایت الزامات قانونی، سالانه میلیاردها ریال صرف بهبود اوضاع اجتماعی این منطقه در زمینه های علمی ، آموزشی، بهداشتی ، فرهنگی ، مذهبی ، ورزشی، محرومیت زدایی، خدمات و فعالیت های اجتماعی، کمک های بلاعوض و عام المنفعه به مراکز فرهنگی ، هیات های ورزشی ، صندوق های قرض الحسنه ، مراکز دینی و مساجد، مدارس ، انجمن های خیریه ، مراکز علمی و آموزشی ، کمیته امدام امام خمینی (ره) ، سازمان منابع طبیعی و محیط زیست می نماید .
نوریان گفت: سازمان ها و بنگاه های اقتصادی مسئولیت پذیر و متعهد، پیش از بروز معضلات و مشکلات و پیش از آنکه درخواستی از آنها شود باید بر مبنای اصول تبیین شده خود، در برابر بحران های آتی که ممکن است جوامع را به مخاطره بیاندازد پیش بینی های لازم و اقدامات عملی انجام دهند .
وی افزود : شرکت چادرملو با اعتقاد راسخ در تحقق این امر با پیش بینی بحران آینده کشور به ویژه مناطق کویری در تامین آب شرب، همراه 2 شرکت گل گهر و مس سرچشمه با تدبیری دور اندیشانه از چند سال پیش اقدام به عملی ساختن طرح شیرین سازی آب خلیج فارس و انتقال به مناطق مرکزی ایران از جمله استان یزد و شهرستان اردکان نموده است .
نوریان یادآور شد:‌ برای اجرای این طرح عظیم ملی و استراتژیک ، 15 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده که تاکنون بخشی از آن تامین و پرداخت شده است.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.