به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، سید علی فقیه زاده در شورای هیات مذهبی شهرستان یزد با موضوع جمع آوری کمک برای مناطق سیل زده با تقدیر از هیات های استان که از نخستین روزهای حادثه سیل در جمع آوری کمک برای آسیب دیگان در عرصه حضور پیدا کرده‌اند، افزود: مقداری زیادی کمک‌های غیرنقدی نیز توسط هیات مذهبی استان جمع آوری و به دستگاه‌های متولی جهت ارسال به مناطق آسیب دیده تحویل داده شده است.
وی خاطر نشان کرد: در راستای کمک به هموطنان سیل زده نشستهایی با خیران هیات های استان برگزار و کمک‌های خوبی به صورت نقدی و غیر نقدی جذب شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در نشستی با متولیان جشن های نیمه شعبان مقررشد با مدیریت هزینه‌ها و کاهش هزینه‌های غیر ضرور بخشی از هزینه‌ها به مناطق آسیب دیده از سیل‌های اخیر اختصاص داده شود.
رییس شورای هیات های مذهبی استان با تاکید بر تداوم جمع آوری کمک‌های مردمی توسط هیات مذهبی افزود: این کمک ها پس از جمع آوری جهت ارسال به مناطق آسیب دیده در اختیار دستگاه‌های متولی قرار می‌گیرد.
همچنین معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از کمک‌های مردم استان به مناطق سیل زده گفت: مردم استان یزد همیشه در بحران‌های مختلف در کمک به هموطنان خود پیشگام بوده‌اند.
حجت الاسلام علی کارگر با اشاره به جایگاه هیات مذهبی به عنوان یکی از گروه‌های تاثیرگذار با جامعه مخاطبین گسترده اظهار داشت: هیات مذهبی باید از جایگاه معنوی و همچنین محوری خود در جهت کمک به هموطنان سیل زده به بهترین نحو استفاده کنند.
وی تصریح کرد: برپایی موکب به همت هیات مذهبی در مناطق سیل زده و پخت غذای گرم از جمله اقدامات ضروری است که باید در دستور کار هیات استان قرار گیرد.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان گفت: البته باید توجه داشت کمک‌های مردمی به بازه زمانی خاصی محدود نشود و تا حل مشکلات هموطنان سیل زده ادامه داشته باشد.
در این نشست، هر یک از اعضا به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در جهت سرعت بخشیدن به جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای ارسال به مناطق آسیب دیده پرداختند.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، یکهزار و 500 هیات مذهبی دارد و به حسینیه ایران مشهور است.
7532/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.