به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری یزد ، علی اکبر شمس در دیدار اعضای شورای قضایی استان با امام جمعه یزد، افزود: بقیه مشمول تخفیف مجازات قرار گرفتند که رسیدگی به این مساله و بررسی پرونده آنها برای استفاده از عفو در حال انجام است.
وی افزود: یکی از مهمترین اولویت های دادسرای عمومی و انقلاب یزد در سال 97 رسیدگی و سامان دهی پرونده های قدیمی در دادسرا بود که از هزار و 240 پرونده موجود مرتبط با قبل از سال 96، حدود هزار پرونده به سرانجام رسید و از فرایند تحقیق و رسیدگی خارج شد.
دادستان یزد ادامه داد: از 240 پرونده باقی مانده با توجه به سنوات در شمول پرونده های قدیمی محسوب می شود، حدود 100پرونده از عهده دادسرا خارج است و باید منتظر پاسخ استعلام نظام پزشکی و هیئت نظام پزشکی در مراجع مربوطه یزد و تهران بود.
شمس خاطرنشان کرد: در این خصوص مکاتبه لازم با مراجع ذی ربط به منظور تسریع، صورت پذیرفت و بخش دیگری نیز مربوط به نیابت به سایر نقاط کشور است.
وی به ورودی ماهانه حدود سه هزار پرونده به دادسرای یزد اشاره کرد و یادآورشد: بخش عمده ای از پرونده ها مربوط به جرائم خرد و کم اهمیت است به نحوی که سه عنوان مجرمانه اول پرونده ها درگیری های ساده، توهین، تهدید و سپس تصادف و سرقت است که در شأن مردم نیست و برای این مسائل کار فرهنگی کرد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، استفاده از تریبون های مذهبی، منابر و کانون های مساجد و مشارکت سایر نهادها و دستگاه های فرهنگی و اجتماعی را برای کاهش جرائم اجتماعی خواستار شد .
این مسئول قضایی تأکید کرد: برای کاهش مراجعه مردم باید آستانه صبر و تحمل مردم افزایش یابد، و در موارد کوچک به همدیگر توهین و تهدید نکنند.
شمس تصریح کرد: در حال حاضر هر قاضی تحقیق به طور متوسط به 140 پرونده در ماه رسیدگی می کند که کار سنگینی است و باید با تدابیر پیشگیری و اتخاذ راهکارهای وضعی و فرهنگی، به منظور پیشگیری از وقوع جرم و آسیب ها گام برداشت تا تعداد پرونده های وارده به دادسرا کاهش یابد.
هم اکنون در چهار زندان استان یزد حدود چهار هزار نفر که اغلب به اتهام مواد مخدر بازداشت شدند دوره محکومیت خود را سپری می کنند، زندانی هستند.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.