معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: 21 درصد حوادث ترافیکی در سفرهای نوروزی در جاده‌های روستایی استان یزد رخ داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد ذاکر با اشاره به پایان طرح نوروزی ۹۸ اظهار داشت: در طرح نوروزی امسال ۳۰۳ نفر از کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در قالب ۲۲ گشت و ۱۷ اکیپ راهداری در طول محورهای استان فعالیت کردند.

وی بیان کرد: همچنین ۱۶ راهدارخانه و ۱۳ ایستگاه چای صلواتی نیز در طول مسیرهای مواصلاتی پذیرای مسافران نوروزی بودند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اقدامات انجام شده قبل از آغاز طرح نوروز 98، ادامه داد: تجدید خط‌ کشی‌ها و مرمت علائم، لکه گیری سطح راه‌ها و آشکارسازی نقاط پرحادثه از یک‌سو و رعایت مقررات رانندگی از سوی رانندگان و تلاش سایر دستگاه‌های امداد جاده‌ای به ویژه پلیس راه، میزان متوفیان در صحنه تصادف کاهش قابل قبولی داشت.

وی خاطرنشان کرد: در طرح 21 روزه نوروزی، تنها یک حادثه رانندگی منجر به فوت در سطح جاده‌های استان یزد اتفاق افتاد در حالی که در طرح نوروزی سال 97، حوادث جاده‌ای منجر به فوت در محل، 9 مورد بوده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد اضافه کرد: با توجه به افزایش ۱۴ درصدی تردد در محورهای استان، راه‌های یزد ـ مهریز و بالعکس، کنار گذر یزد و محور نایین به عقدا از پرترددترین محورهای استان در نوروز ۹۸ بوده‌اند و در این مدت 5 هزار و 368 سفر با وسایل نقلیه عمومی ثبت شد.

ذاکر یادآور شد: با توجه به آمار حوادث جاده ای رخ داده، محورهای یزد ـ کرمان، یزد ـ شیراز و یزد ـ میبد، پرحادثه ترین محورهای اصلی استان هستند و که در مجموع ۳۵ درصد حوادث در این محورها رخ داده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد اظهار داشت: همچنین ۲۱ درصد حوادث نوروز ۹۸ در راه‌های روستایی رخ داده است.

وی عنوان کرد: بر اساس آمار، ۴۱ درصد حوادث از نوع تصادفات رخ به رخ بوده و ۳۵ درصد حوادث نیز در اثر واژگونی اتفاق افتاده است.

ذاکر افزود: امسال با توجه به افزایش ترددهای جاده ای و علیرغم  وقوع حوادث غیر مترقبه از جمله سیل و طوفان شن در سطح راه‌ها، با حضور به موقع عوامل راهداری در جاده‌ها در کنار سایر دستگاه‌های امداد جاده ای از جمله پلیس راه و همکاری مردم عزیز، شاهد کاهش چشمگیر ۸۰ درصدی متوفیان سر صحنه در راه‌های برون شهری بوده ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.