سید مصطفی داودی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در تشریح عملکرد مسافری منطقه یزد در نوروز اظهار داشت: در این مدت روزانه حدود 15 هزار مسافر به‌صورت عبوری و مبدأ - مقصد در ایستگاه‌های بندرعباس، مشهد ، تهران، زاهدان ، کرمان و اصفهان و بالعکس تردد داشتند.
وی با اشاره به جابه‌جایی بیش از 300 هزار مسافر در تمام محورهای رفت و برگشت و عبوری تحت پوشش این اداره کل افزود: در راستای خدمت‌رسانی و تکریم مسافران، قطار یزد ـ مشهد نیز با ظرفیت 450 نفر به شهروندان استان‌های یزد و خراسان رضوی همه‌روزه شروع به فعالیت کرد.
مدیرکل راه‌آهن یزد خاطرنشان کرد: با تردد روزانه 26 رام قطار عبوری و مبدأ - مقصد ، چهار دقیقه تأخیر برای قطارهای مبدأ – مقصد و درمجموع، 21 دقیقه تأخیر برای کل قطارهای مسافری به ثبت رسید.
داودی با اشاره به اینکه عمده سهم مسافری منطقه در مسیر یزد – تهران و بالعکس با حدود 65 درصد مسافران جابه‌جاشده مربوط به یزد است، ادامه داد : در این مدت یک رام قطار مسافری در مسیر تهران – یزد – بندرعباس و بالعکس اضافه شد که سهمیه این اداره کل را در مسیر تا 60 نفر افزایش داد.
وی با اشاره به آمادگی منطقه یزد در ایام پیک نوروزی از برقراری کشیک از 25 اسفند الی 15 فروردین، سرکشی از واحدهای کشیک، نظافت ویژه نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی و استقبال شایسته از مسافران خبر داد.
این مسئول یادآور شد: راه‌آهن منطقه یزد در تمام سطوح اداری و در تمامی ایستگاه‌های مسافری در ایام نوروز با آمادگی کامل، سیر و حرکت روزانه 26 رام قطار عبوری و مبدأ – مقصد و استقبال و تکریم از 15 هزار نفر مسافر را مدیریت کرد.
سال 1397 ، 22 میلیون و 617 هزار تن مواد معدنی، کنستانتره و دیگر محموله‌ها از طریق خطوط ریلی در استان یزد جابه‌جاشد.
باوجودی که حدود هزار کیلومتر خط آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در این استان قرار دارد ، بیش از 30 درصد عملیات معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی مربوط به این منطقه است.
راه‌آهن یزد به دلیل انطباق مرکز ثقل راه‌آهن بر مرکز جغرافیایی کشور ، پرترافیک‌ترین منطقه ریلی ایران است، طوری که در هر شبانه‌روز 120 رام قطار از این محدوده تردد می‌کند که 30 مورد آن مسافربری است.
هم‌اکنون 42 ایستگاه زیر نظر اداره کل راه‌آهن منطقه یزد قرار دارد و مهم‌ترین ایستگاه‌های استان شامل نائین، میبد، اردکان، یزد و بافق است.
یزد با یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت چهارمین استان صنعتی و دومین منطقه معدنی ایران است.
این استان نقش مؤثری در برقراری ارتباط کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب کشور ایفا می‌کند.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.