سرپرست فرمانداری اردکان با اشاره به افزایش گردشگران این شهرستان در نوروز گفت: بیش از ۴۳۵ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی اردکان در نوروز امسال بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا جدیدی اردکانی اظهار داشت: خوشبختانه تعداد بازدیدکنندگان نوروزی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان در سال ۱۳۹۸ نسبت به نوروز سال قبل تقریبا 50 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۴۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منطقه بازدید کردند ادامه داد: ۶۱ هزار و ۴۸۱ نفر شب مسافر در تمام اقامتگاه‌های این شهرستان شامل هتل‌ها، مهمان‌پذیرها،‌ بومگردی ها،‌ اماکن متبرکه، خانه مسافر و کلاس‌های مدارس اقامت کردند.

سرپرست فرمانداری اردکان اضافه کرد: تعداد اقامت مسافرین نوروزی شهرستان اردکان در سال ۱۳۹۸ نسبت به نوروز سال قبل تقریبا ۷۴ درصد افزایش داشته است.

وی بابیان اینکه بیشترین مکان‌های مورد بازدید آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان بوده است اضافه کرد: بنای تاریخی چک‌چک به عنوان زیارتگاه زرتشتیان،‌ گنجینه قنات،‌ بافت تاریخی و موزه مرحوم آیت‌الله خاتمی (ره)‌ بیشترین بازدید را به خود اختصاص داد.

جدیدی اردکانی تصریح کرد:‌ برنامه‌ریزی برای استقبال و پذیرایی از گردشگران چند ماه قبل از نوروز سال ۱۳۹۸ با تشکیل ستاد خدمات سفر و تشکیل ۱۰ کمیته آغاز شد.

وی ازجمله اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز را بازدید و سرکشی از واحدهای اقامتی پذیرایی سطح شهرستان در چند نوبت توسط مسئولان اعلام کرد و گفت: اردکان به‌عنوان دروازه ورودی استان یزد دارای اهمیت دوچندان در پذیرش مسافران داخلی و خارجی است.

سرپرست فرمانداری اردکان با بیان اینکه اردکان، یک هزار اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی ‌شده دارد افزود: تاکنون ۲۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است و تلاش برای ثبت سایر آثار ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.