الهام جلوداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تعداد بازدید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2 برابر افزایش دارد، افزود: چشمه غربال بیز، کوه ریگ و باغ پهلوانپور از مهمترین مکان های مورد بازدید مسافران بود.
وی با قدردانی از اعضای ستادخدمات سفر به خاطر برنامه ریزی و همکاری در پذیرش مسافران به انجام برنامه های فرهنگی، رفاهی و تفریحی و توزیع افزون بر هفت هزار نقشه راهنما و بروشور معرفی آثار و بناهای تاریخی و فرهنگی خبر داد.
مرکز شهرستان مهریز در جنوب استان و در کنار جاده بین‌المللی شمال ، جنوب کشور( تهران ، بندرعباس و یزد ، کرمان) واقع‌شده است .
مهریز از سمت شمال به بخش مرکزی یزد، از شرق به بخش مرکزی بافق و بخش مرکزی شهرستان شهربابک کرمان، از سمت جنوب به خاتم و سیرجان و از سمت غرب به بخش نیر و شهرستان‌های ابرکوه و تفت محدود است .
ادامه ارتفاعات شیرکوه در بخش غربی شهرستان موجب تشکیل سفره‌های غنی آب زیرزمینی و تعدیل هوای آن نسبت به دیگر نقاط استان شده است.
تاکنون 600 اثر تاریخی و فرهنگی در مهریز شناسایی شده که 100 اثر آن در فهرست آثار ملی و باغ پهلوانپور و قنات حسن آباد مشیر در فهرست آثار جهانی به ثبت رسید.
مهریز با وسعت 14 هزار و 684 کیلومترمربع با 55 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.