سرگرد سید محسن عمادی شامگاه جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: به رغم افزایش تردد در این مدت شاهد کاهش حوادث جاده ای هستیم که آمار آن بعد از جمع بندی در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود.
وی به همکاری خوب رانندگان و مسافران در اجرای طرح نوروزی با ماموران پلیس راه در حوزه استحفاظی استان و توجه به مقررات و احترام به حقوق دیگران خبر داد و بر تداوم آن تا پایان سال تاکید کرد.
روزانه حدود 400 هزار دستگاه خودرو در جاده های استان یزد تردد می کنند.
استان یزد 681 کیلومتر بزرگراه، 657 کیلومتر راه اصلی، 980 کیلو متر راه فرعی، 2هزار و 250 کیلومتر راه روستایی دارد که از مجموع راه های آن هزار و 267 کیلومتر، راه‌های شریانی و ملی است.
یزد در بحث طول راه های شریانی رتبه 10 کشوری را دارد، از لحاظ طول بزرگراه در جایگاه هشتم، طول راه اصلی در رتبه 14 ،‌ طول راه های فرعی در جایگاه 15 و طول راه روستایی رتبه 22کشوری را داراست.
به گزارش ایرنا، یزد با تمدنی چند هزار ساله، علاوه بر داشتن بناهای تاریخی و فرهنگی منحصر بفرد، مردمان خونگرم و تلاشگری دارد که رسم میهمان نوازی و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی را به نیکی می دانند و آن را تا سر حد توان به کار می گیرند.
این استان با داشتن بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاه های زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدن ایرانی محسوب می شود.
تاکنون پنج اثر یزد شامل بافت تاریخی مرکز استان، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد مشیر در فهرست میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به ثبت رسیده و نام این استان تاریخی را بیش از پیش در جهان پرآوازه کرده است.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.