به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید جواد آیت اللهی در خطبه های نماز جمعه یزد با بیان اینکه چند گروه در قیامت ، با روی سیاه ظاهر می شوند، اظهار داشت: یکی از این گروهها ، افرادی هستند که می توانند به مردم خدمت کنند یا واسطه خیر باشند اما انجام نمی دهند و یا کوتاهی می کنند.
وی افزود: در نظام اسلامی، مسئولیت داشتن یک موهبت الهی تلقی می شود بنابر این افراد مسئول برای خدمت گزاری به مردم بویژه در حوادثی همچون سیل های اخیر نهایت تلاش را انجام دهند و از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنند.
امام جمعه موقت یزد گروه دیگر روسیاه در قیامت را افرادی دانست که جلوی زبان خود را نگرفته و به خدا دروغ می بندند و اضافه کرد: کسانی که حضرت علی (ع) را نیز قبول ندارند نیز در قیامت با روی سیاه ظاهر می شوند.
آیت اللهی ادامه داد: گروه دیگر گناهکاران و کسانی هستند که در مقابل گناهکاران سکوت کرده و امر به معروف و نهی از منکر نمی کنند این در حالی است که نقشه دشمنان ، از بین بردن بدی و قبح گناه است که تا حدودی در این نقشه موفق بوده است.
وی با انتقاد از برخی اتفاقات نوروز امسال در یزد تصریح کرد: در این مدت ، وضعیت مسائل دینی در برخی اماکن گردشگری و حتی مسجد جامع و حسینیه امیرچخماق که محفل شهدای گمنام است نامناسب بود.
امام جمعه موقت یزد گفت: همه مردم بویژه مسئولان وظیفه دارند امربه معروف کرده و برای تغییر مظاهر گناه وارد عمل شده و چون قدرت دارند برای پیاده شدن احکام اسلامی تلاش کنند.
آیت اللهی با اشاره به پایان ماه رجب و در پیش بودن ماه شعبان اظهار داشت: از ویژگی های ماه شعبان نبود هیچ وفات ائمه و اهل بیت (ع) و تعداد زیاد ولادت ائمه اطهار است.
وی یکی از این مناسبت ها را ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار در روز سوم شعبان عنوان کرد و افزود: این نامگذاری شایسته است و برکات سپاه از دوران دفاع مقدس و تا امروز و در جریان حوادث طبیعی زلزله و سیل در کمک به مردم و مناطق حادثه دیده روشن است که بدون تبلیغ و منت کمک کرده اند.
وی گفت: روز چهارم، ولادت قمربنی هاشم حضرت عباس (ع) و روز جانباز است که حق بزرگی بر انقلاب دارند بویژه جانبازان شیمیایی که هر لحظه در حال جهاد و شهادت هستند.
امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه روز پنجم ولادت امام زین العابدین (ع) و روز نیمه شعبان ، روز ولادت امام زمان (عج ) است ، اضافه کرد: ایشان حجت خداوند بر همه گذشتگان از حضرت آدم ( ع) تا امروز است که عصاره خوبی همه 24 هزار پیامبر را در خود دارند هر کس امام زمانش را نشناسد به خودش ظلم کرده است.
آیت اللهی گفت: برای شناخت اهل بیت و امام زمان (عج ) باید به سمت علم آموزی رفت و نوجوانان و جوانان باهوش را برای تحصیل به حوزه های علمیه دعوت کنیم.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.