به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این اداره کل، سیدحسین امامی در این خصوص اظهار داشت: به منظور تأمین بخشی از نیازهای پروتئینی جامعه، گوشتهای وارداتی با نظارت دامپزشکی از سایر کشورها خریداری و وارد چرخه مصرف مردم می شود.
وی با تاکید بر نظارت بر واردات این نوع محصول گفت: این نظارتها شامل دو بخش بهداشتی و شرعی بوده و با اعزام کارشناسان فنی و بهداشتی و همچنین ناظران شرعی به کشور مبداء و استقرار در محل کشتارگاه ها، بر روند کشتار، همچنین سلامت و حلال بودن لاشه ها و چگونگی قطعه بندی، بسته بندی، منجمدسازی و نگهداری نظارت می شود.
مسئول نظارت دامپزشکی یزد افزود: بسته بندی گوشتهای وارداتی دارای برچسب های مخصوصی است که حاوی اطلاعاتی از قبیل مشخصات شرکت سفارش دهنده و تاریخ تولید و انقضاء گوشت است؛ همچنین این بسته بندی ها دارای برچسب نظارت دامپزشکی و مهر ذبح شرعی است.
امامی توصیه کرد تا مصرف کنندگان علاوه بر توجه به مشخصات درج شده بر روی بسته بندی، به وضعیت ظاهری گوشت های منجمد نیز دقت کنند تا به دور از هر نوع لکه های قارچی (سبز رنگ) و سوختگی ناشی از انجماد (نقاط قهوه ای رنگ) و یا رنگ غیرطبیعی باشد.
وی ادامه داد: ترشحات خونی به صورت مایع یا منجمد نباید در لفاف های قطعات گوشت وجود داشته باشد و بوی غیر طبیعی (اکسیداسیون چربی یا فساد) نداشته باشد.
این مسئول با بیان اینکه گوشتهای منجمد تولید داخل هم بجز متفاوت بودن بسته بندی، بایستی دارای تمام ویژگی های اعلام شده باشد، تأکید کرد: بهتر است شهروندان ، از خرید گوشتهای منجمد بدون بسته بندی مشخص خودداری کنند.
1968/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.