به گزارش ایرنا ، علیرضا ابوالحسنی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این ارتباط 30 مکان اسکان برای اقامت مسافران در نظر گرفته شد، بهینه سازی سرویس های بهداشتی مکان های تاریخی ، پارک ها و مراکز تفریحی و سیستم گرمایشی و سرمایشی مراکز اسکان نیز مورد توجه قرار گرفت.
وی با اشاره به استقرار نیروهای انتظامی در مکان های شلوغ و اماکن تاریخی یادآور شد: هماهنگی در استقرار راهنما در مراکز تاریخی و نیز ایجاد مسیرهای گردشگری در نارین قلعه و بیده با حضور راهنما انجام گرفت.
جانشین ستاد خدمات سفر میبد در ادامه به ساماندهی حیوانات مانند شتر ، اسب و... که هر ساله برای جابه جایی مسافران در محل های تاریخی مستقر می شدند اشاره کرد و افزود : 2 تا سه محل مشخص شد تا حیوانات در آن مکان ها مستقر شوند تا مزاحمتی در خیابان برای مردم نداشته باشند.
ابوالحسنی خاطرنشان کرد: چند ایستگاه پلیس برای جلوگیری از ترافیک شدید ، همچنین به ایجاد و ساماندهی پارکینگ ها در حاشیه بافت های تاریخی و نیز استقرار چند دستگاه مینی بوس در مسیرهای گردشگری توجه شد.
وی در ادامه از اجرای برنامه های جشن و جشنواره ها با دعوت از گروه های هنری شهرستان و سازمان های مردم نهاد خبر داد و گفت: برای هماهنگی در برگزاری برنامه های جشن با موضوع و حال و هوای نوروزی در اماکن تاریخی مانند آسیاب بیده ، نارین قلعه و نیز در دهداری جهان آباد ، روستای رکن آباد ، مزرعه کلانتر با همکاری بخشداری و دهیاری ها انجام شد.
جانشین ستاد خدمات سفر شهرستان برگزاری برنامه های نمایشی و تئاتر خیابانی را از دیگر برنامه ها برشمرد و افزود : مسافران تا 13 نوروز اسکان داده می شوند اگر تعداد مسافران در روزهای پایانی تعطیلات زیاد باشد آمادگی لازم برای ادامه اسکان وجود دارد.
شهر میبد دومین شهر پرجمعیت استان یزد است که پنج هزار و 84 کیلومتر مربع وسعت دارد که یک سوم آن شامل باغ های هم پیوند و بافت تاریخی است که وسعت آن یک هزار و 200 هکتار است.
میبد تک بناهای تاریخی مانند نارین قلعه ، برج کبوتر خانه ، یخچال ، چاپارخانه ، قلعه مهرجرد ، آسیاب دوسنگی محمد آباد ، کاروانسرای شاه عباسی ، آب انبارکلار، آب انبار حاجی علی محمد ، حمام یخدان ، قلعه بارجین و... دارد.
صنایع دستی میبد نیز شامل زیلو، کاربافی ، سفال ، نقاشی روی سفال ، موتابی ، خراطی و... است که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.
بومگردی های این شهرستان مانند اقامتگاه بومگردی شیرین و فرهاد مزرعه کلانتر، شاطر بمون ده آباد ، اقامتگاه بومگردی عطار، بوم گردی عمه رباب و نیز هتل رستوران های سنتی نظیر گلشن و ملک در بافت های قدیمی با تلفیقی که از ساختار سنتی و نوین هر ساله در ایام نوروز و همچنین در طول سال آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است.
این شهرستان با داشتن 300 اثر ثبتی ، 263 اثر غیر منقول ، 10 اثر منقول ، 9 اثر قدیمی و 18 اثر ناملموس و 9 موزه دارد.
از میان 14 شهر نمونه گردشگری کشور ، ابرکوه ، میبد و تفت در استان یزد قرار دارد.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.