محمدرضا شیرغلامی عصر یکشنبه نسبت به وقوع توفان فردا(دوشنبه) در منطقه هشدار داد و عموم مردم به ویژه کشاورزان ، دامداران و پرورش دهندگان طیور و ماکیان را به رعایت نکات ایمنی جهت جلوگیری از وقوع هرگونه خسارت احتمالی دعوت کرد.
وی خاطر نشان کرد: گلخانه داران حتما نسبت به استحکام سازه ها و سالم بودن پوشش گلخانه های خود اقدام کنند تا خسارتی به آنها وارد نشود.
شیرغلامی ادامه داد: تمام باغداران با توجه به شرایط جوی این هفته از محلول پاشی یا سم پاشی در روزهای باد و بارندگی خودداری کنند.
وی اضافه کرد: مسوولان دستگاه های ذیربط جهت جلوگیری یا کاهش خسارت احتمالی تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
شیرغلامی خاطر نشان کرد: توصیه های لازم کارگروه هواشناسی کشاورزی در سایت هواشناسی استان یزد منتشر شده است.
این کارشناس هواشناسی پیش از ظهر امروز به ایرنا گفت: هم اکنون بارندگی در شهرستان خاتم آغاز شد و با ورود سامانه جدید بارشی در نقاط مختلف به ویژه ارتفاعات شیرکوه و نیمه غربی استان شاهد بارندگی هستیم.
شیرغلامی با بیان اینکه بارش ها تا پنجشنبه این هفته ادامه دارد، افزود: نیمه غربی شامل شهرستان های خاتم ، ابرکوه، تفت و مهریز است که امروز در این مناطق رگبار و رعد برق از شدت بیشتری برخوردا است.
وی اظهار داشت: همچنان فردا در برخی مناطق به ویژه در ارتفاعات رگبار، رعد و برق و در بعضی ساعت ها به ویژه بعد از ظهر وزش باد و خیزش گرد و غبار و در مناطق مستعد احتمال وقوع توفان دور از انتظار نیست و در مناطق جنوب و جنوب شرق استان وزش باد شدید، احتمال گرد و خاک و رگبار، رعد و برق وجود نیز وجود دارد.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.